Business Construct

Infrastructura: Cum arata lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti dupa trei ani

Infrastructura: Cum arata lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti dupa trei ani
28.04.2009, 13:40 181

Tronsonul de autostrada Bucuresti-Ploiesti, care ar trebui sa reduca traficul aglomerat de pe DN1, ar putea fi rea-lizat pana la sfarsitul anului 2010, insa doar de la soseaua de centura a Capitalei pana la Ploiesti, adica circa 56 de kilometri, din totalul de de 62, potrivit reprezentantilor Ministerului Transporturilor.

"Pana la sfarsitul anului 2010, portiunea de la centura Bucurestiului pana la Ploiesti va fi gata, urmand sa lucram pe portiunea spre centrul Bucurestiului cand vor fi finalizate exproprierile si devierile de utilitati", a declarat Radu Berceanu, ministrul transporturilor si infrastructurii, in urma unor vizite la santierul de executie a autostrazii.
Autostrada Bucuresti-Ploiesti este impartita in doua segmente- Bucuresti-Moara Vlasiei (19,5 km), contract castigat in aprilie 2007 de consortiul italian Pizzarotti si Tirena Scavi- si tronsonul Moara Vlasiei- Ploiesti (42,5 km), contract adjudecat in octombrie 2006 de consortiul roman format din Euro Construct Trading '98, Spedition UMB si Pa & Co International. Valoarea totala de executie a celor doua segmente este de 420 mil. euro, dintre care tronsonul Bucuresti-Ploiesti va atrage investitii de 238 mil. euro.
"In ultimii doi ani la autostrada Bucuresti-Ploiesti nu s-a facut mai nimic, in schimb a fost refacuta solutia de executie, prin largirea numarului de benzi de la doua la trei pe sens. Principala problema este ca aceasta autostrada nu descarca traficul nicaieri, va veni pe trei benzi si se va bloca in doua stradute din Capitala", a explicat Berceanu.
O alta problema in construirea autostrazii catre Ploiesti este valoarea ridicata a exproprierilor, estimata de MTI la circa 300 de milioane de euro. Pana in prezent, pe primul segment (Bucuresti-Moara Vlasiei), organizarea de santier este realizata in proportie de 90%, in timp ce pe al doilea segment, unde lucrarile sunt mai inaintate, stadiul fizic al lucrarilor este de 28,6%, potrivit site-ului Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
La inceputul anului, Guvernul a deblocat lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti printr-o hotarare de guvern, dupa ce au fost alocati 149 mil. lei (circa 35 mil. euro), pentru exproprieri si au fost platite catre constructori datoriile inregistrate in 2008 pentru executie, in valoare de 67,6 mil. lei (18,5 mil. euro). In 2009, suma totala alocata acestui proiect este de 410 mil.lei (100 mil. euro), din care dupa plata datoriilor si a terenurilor au mai ramas pentru lucrari 197 mil. lei (47 mil. euro). "Pana la sfarsitul anului vor fi fina-lizati circa 30 de kilometri pe tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, insa nu vor putea fi dati in folosinta pentru ca se afla intre doua poduri care vor fi finalizate in 2010", a spus ministrul transporturilor.
Tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei va cuprinde sase poduri, cinci pasaje, 16 podete si trei noduri rutiere, in timp ce Moara Vlasiei-Bucuresti va avea 11 poduri, 17 pasaje, 48 de podete si doua noduri rutiere.
Autostrada Bucuresti-Ploiesti face parte din sectorul Bucuresti-Brasov, cu o distanta de 173 de kilometri, va prelua traficul de pe cel mai solicitat drum national, DN1, pe unde circula in medie 30.000 de masini pe zi. Potrivit ultimelor calcule disponibile, intarzierea autostrazii Bucuresti-Brasov aduce pierderi de un milion de euro pe zi, reprezentate prin beneficiile materiale sau de alta natura pe care le-ar fi adus existenta acestei rute.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO