Business Construct

Retailerul de bricolaj Brico Depot, deţinut de grupul britanic Kingfisher, şi-a redus pierderile cu 7% în anul financiar 2022/2023, la 10 milioane lire sterline; compania a închis în ianuarie 2023 două magazine, la Timişoara şi Oradea

Retailerul de bricolaj Brico Depot, deţinut de grupul...

Autor: Roxana Rosu

21.03.2023, 14:59 593

Grupul britanic Kingfisher, care deţine pe piaţa locală retailerul de bricolaj Brico Depot, a înregistrat în anul financiar 2022/2023 încheiat pe 31 ianuarie, vânzări de 285 milioane lire sterline, în creştere cu 1,7%, şi pierderi de 10 milioane lire, mai mici cu 7% faţă de anul financiar precedent, potrivit raportului financiar al companiei.

În anul financiar 2021/2022 reţeaua de magazine a raportat piederi de 11 milioane lire sterline, iar în 2019/2020 de 23 milioane lire sterline.

În termeni comparabili, vânzările reţelei Brico Depot au crescut cu  7,8%, susţinute de vânzările de produse outdoor, suprafeţe şi decor şi a categoriei de bucătării. 

Brico Depot a închis pe 1 ianuarie 2023 magazinele Timişoara 2 şi Oradea 2, relocând toată activitatea în celelalte două magazine rămase: Timişoara 1 şi Oradea. Reţeaua din România include acum 33 de magazine.

Numărul de angajaţi a crescut însă la 2.542 persoane, cu 150 mai multe decât la începutul anului trecut. 

Timişoara şi Oradea sunt oraşe puternic digitalizate, cu o populaţie care s-a adaptat foarte rapid la noile tehnologii. Astfel, analizând nevoile şi preferinţele timişorenilor şi ale orădenilor din ultimii ani, ţinând cont de creşterea semnificativă a numărului de comenzi online şi de faptul că tot mai mulţi clienţi preferă să "viziteze" magazinul de acasă, am investit în optimizarea serviciilor de online home delivery, dar şi în reducerea timpului de pregătire a comenzilor online la mai puţin de 2 ore”, spune reprezentanţii companiei.

Angajaţii celor două unităţi închise au avut posibilitatea de a se transfera în celelalte magazine Brico Depôt din Timişoara şi Oradea.

Majorarea profitului brut a fost contrabalansată de creşterea costurilor operaţionale cu 7%, determinate mai ales de cheltuielile cu personalul şi costurile crescute la energie.

În termeni comparabili, eliminând din calcul luna ianuarie 2021, pierderile din activitatea de retail a Brico Depot au crescut în 2022/2023 cu 6,8% (n.red - compania a inclus luna ianuarie în raportarea financiară anuală începând cu 2021/2022, adoptând modelul grupului Kingfisher).

Britanicii au intrat pe piaţa locală în 2013, prin achiziţia magazinelor Bricostore, redenumite ulterior Brico Dépôt. În 2017, Kingfisher a cumpărat şi magazinele Praktiker de la omul de afaceri Omer Susli şi le-a trecut sub acelaşi brand

Vânzările grupului Kingfisher au totalizat 13 miliarde de lire sterline, în scădere cu  1%. Profitul operaţional a fost de 723 milioane lire sterline, în scădere cu 36%.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO