Business Construct

Usi: Pregatiri pentru relansarea pietei

Usi: Pregatiri pentru relansarea pietei

Michele Nusco, CEO al Nusco, grup italian prezent in Romania prin Pinum Doors & Windows: Nu luam in calcul la sistarea sau reducerea productiei. Mai mult, am prevazut deschiderea a doua noi unitati de productie in Romania, o fabrica noua dotata la nivelul celei pe care o detinem prin Nusco Porte in Italia pentru linia de lux Moda si o a doua fabrica pentru productia de componente de usi.

16.12.2008, 16:12 431

Pentru acest an, piata de usi de interior si a celei metalice din Romania a fost estimata la aproximativ 100 de milioane de euro, insa in conditiile declinului pietei rezidentiale, producatorii de usi prezenti pe piata din Romania se asteapta pe finalul anului la o reducere a vanzarilor, iar pentru 2009 apreciaza chiar o stagnare a pietei de profil.
In acest context, cei mai importanti jucatori de pe piata vor investi in extinderea retelelor de distributie si in marketing pentru a-si majora cota de piata.
"Avand in vedere reducerea pietei imobiliare rezidentiale din Romania, precum si ingreunarea accesului la finantare si reticenta cumparatorilor, pentru finalul acestui an ne asteptam la o stagnare a pietei usilor de interior si cele metalice. In primavara speram insa la o relansare a pietei", a declarat Mihaela Geicu, directorul de vanzari al Porta KMI Romania, unul dintre principalii producatori de usi din tara.
Compania Porta KMI estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de pana la 40 de milioane de lei (aproximativ 10 milioane de euro), nivel similar cu cel inregistrat anul trecut.
"La finele anului estimam o cifra de afaceri de aproximativ 39-40 de milioane de lei, ceea ce situeaza vanzarile de anul acesta la acelasi nivel cu cele din 2007. Avand in vedere criza financiara actuala, care a afectat diversele divizii de piata, si in mod particular, segmentul constructiilor rezidentiale, mentinerea unei stabilitati reprezinta solutia optima pentru perioada urmatoare", a adaugat Geicu.
Un alt producator de usi important prezent pe piata din Romania este compania Pinum Doors & Windows, membra a grupului italian Nusco, care pentru acest an estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 13 milioane de euro din vanzarea de usi.
"Pinum Door & Windows incheie anul cu o cifra de afaceri estimata la 18 milioane de euro; 13 milioane din vanzarea de usi, restul de cinci milioane din vanzarea de ferestre, cea de-a doua componenta a afacerii Pinum", a declarat Michele Nusco, CEO al grupului italian.
 
Crestere si investitii. Chiar daca cuvantul de ordine pentru anul viitor printre producatorii de usi pare sa fie "prundenta", majoritatea dintre acestea estimeaza chiar o crestere a cifrei de afaceri si mizeaza pe accelerarea investitiilor in extinderea capacitatilor de productie.
"In contextul crizei economice, Pinum isi propune pentru 2009 o cifra de afaceri apropiata de 18 milioane de euro din vanzarea de usi si respectiv de 6 milioane de euro din vanzarea de ferestre. Anul 2009 va fi anul dezvoltarii afacerii Pinum prin derularea unui program amplu de contractare de noi distribuitori la nivel national. Dorim astfel sa largim reteaua de distribuitori precum si sa deschidem noi puncte comerciale in mai multe orase din Romania", a adaugat Nusco.
Pe o crestere a cifrei de afaceri mizeaza si conducerea Porta, care pentru anul viitor estimeaza o crestere a vanzarilor cu pana la 10% fata de 2008, la 11 milioane de euro.
"Pentru 2009 estimam o crestere a cifrei de afaceri de 10% fata de 2008 si ne dorim o crestere a retelei de distribuitori. In prezent avem 30 de distribuitori Porta in Romania si tot atatia la export, precum si 300 de puncte de vanzare autorizata. In prezent purtam
discutii cu posibili distribuitori din Bulgaria, Ungaria, Grecia, Croatia, Serbia", a precizat Geicu.
De asemenea, ambele companii mizeaza pe continuarea si chiar accentuarea strategiilor de marketing, investind sume impresionante in acest sens, in promovarea noilor produse.
"Pentru Porta va fi importanta continuarea campaniei de marketing la nivel national de promovare a brandului si sustinere a imaginii Porta prin publicitate. Planificam un buget care depaseste jumatate de milion de euro in acest sens", a adaugat directorul Porta.
Si conducerea Pinum isi propune continuarea strategiilor de marketing, nedorind sa reduca din cheltuielile de publicitate pentru anul viitor. "O investitie semnificativa va fi si in crearea si implementarea unei noi strategii de marketing, in acest sens Pinum nu va reduce cheltuielile, ci din contra va investi sume importante pentru cresterea companiei", a tinut sa precizeze CEO-ul italian. La capitolul productie, italienii de la Pinum nu iau in calcul sistarea operatiunilor, ba mai mult, mizeaza pe extinderea capacitatii, cu inca doua noi puncte de productie.
"Capacitatea de productie a Pinum Doors & Windows este de 120.000 de usi pe an si nu luam in calcul sistarea sau reducerea productiei. Mai mult decat atat, am prevazut deschiderea a doua noi unitati de productie in Romania, o fabrica noua dotata la nivelul celei pe care o detinem prin Nusco Porte in Italia pentru linia de lux Moda si o a doua fabrica pentru productia de componente de usi", a adaugat Michele Nusco.
Nici reprezentanti Porta nu se gandesc la o reducere a productiei, pentru cea de-a doua jumatate a anului viitor conducerea companiei dorind sa puna in aplicare linia de fabricatie a tocurilor reglabile. "Porta produce pe luna 35.000 de unitati si nu avem nicio intentie deocamdata sa reducem productia deoarece numarul comenzilor este in continuare satisfacator. Anul viitor speram ca vom putea incepe implementarea liniei de fabricare a tocurilor reglabile, acest lucru depinzand insa de trendul pietei dinspre ieftin si non calitate catre calitate si servicii", a continuat Mihaela Geicu.
 
 
Se cauta premium. In ciuda tendintelor de pana acum manifestate pe piata, care se indreptau catre achizitia de usi ieftine, de slaba calitate, in ultimul timp se poate observa un trend crescator pentru achizitia de usi premium si cele de lux.
"Usile ieftine incep sa piarda teren in favoarea calitatii, a designului si a serviciilor aferente. Romanii incep sa prefere tot mai mult clasa premium si usile de lux, culoarea wenge (culoarea variaza de la un negru luminos deschis pana la culoarea ciocolatei - n.a.), pastrandu-se in continuare printre tendintele pietei. De altfel culorile inchise si lemnul dau in general eleganta usilor, iar acest lucru se cauta", a apreciat reprezentantul Porta.
Faptul ca romanii incep sa prefere usile din lemn din segmentul premium si de lux este confirmat si de reprezentantii Pinum.
"Va pot spune ca atat in Romania, cat si in Italia, liderul vanzarilor sunt usile Wenge in variantele laminat si de lemn, iar pe locul doi usile Rovere sbiancato (culoarea stejarului - n.a). Sectorul usilor este strans legat de industria mobilei, care de altfel da si tendintele in materie".
Vanzarile din clasa premium si cea de lux au fost influentate si de decizia dezvoltatorilor imobiliare de a lasa la latitudinea clientilor alegrea usilor de interior si a celor metalice.
"In continuare cele mai mari vanzari le inregistram la clasa economica, si ma refer la usile de interior simple cu decupaje pentru diferite incaperi de apartament, vopsite si finistate cu folii, dar in ultima perioada vanzarile premium si cele din segementul de lux au inceput sa creasca. Acest lucru s-a remarcat odata cu decizia constructorilor care au inceput sa lase viitorii clienti sa-si aleaga propriile usi", a incheiat directorul de vanzari al Porta KMI Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO