Business Hi-Tech

Amazon a raportat o pierdere netă de 7 mil. dolari

AFP/Mediafax Foto

AFP/Mediafax Foto

Autor: Ioana Nita

28.07.2013, 21:03 88

Amazon, cel mai mare retailer online din lume, a înregistrat în al doilea trimestru o pierdere netă de şapte milioane de dolari, din cauza investiţiilor în depozite şi în conţinut digital care au dus la creşterea vânzărilor, scrie Bloomberg. Rezultatele financiare sunt surprinzătoare, având în vedere că analiştii estimaseră un profit net de circa 28,8 milioane de dolari. Jeff Bezos (foto), CEO-ul Amazon, mizează pe faptul că investiţiile pe termen lung în servicii de cloud şi în infrastructura de distribuţie care va permite companiei să livreze coletele în două zile în orice locaţie din SUA va asigura fluxul de numerar necesar.

„Ceasul ticăie pentru Amazon ca să demonstreze că îşi poate vinde produsele şi serviciile astfel încât să obţină un profit care să justifice capitalizarea de piaţă a companiei”, a spus Colin Gillis, analist la BGC Partners LP din New York. Acţiunile Amazon au crescut la sfârşitul săptămânii trecute cu 2% la 312,01 dolari, ceea ce înseamnă un avans de 24% de la începutul anului. Veniturile retailerului online s-au majorat însă cu 22%, de la 12,8 miliarde dolari la 15,7 miliarde dolari, conform aşteptărilor analiştilor. Piaţa comerţului electronic din SUA va ajunge la 370 miliarde dolari până în 2017.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 29.07.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO