Business Hi-Tech

Bagajele pierdute, o amintire

12.08.2003, 00:00 28



Compania germana Siemens Business Services (SBS) a dezvoltat pentru Lufthansa AG o solutie online pentru urmarirea continua a bagajelor pasagerilor de la check-in pana la ridicarea lor de la aeroportul de destinatie. Lufthansa va putea reduce astfel la minimum erorile in transportul de bagaje si reduce costurile de operare. Proiectul pilot functioneaza din martie 2003 in 26 de aeroporturi din toata lumea si urmareste aproape sapte milioane de bagaje pe an. #leadend#



In medie, Deutsche Lufthansa AG transporta zilnic 125.000 de pasageri si 150.000 de bagaje. In ciuda faptului ca numarul de bagaje livrate la destinatii gresite este foarte scazut, anual costurile cu bagajele intarziate sau livrate gresit se ridica la valori de milioane de euro.



La ghiseul de check-in, geamantanele sunt prevazute cu un cod de bare, ca si pana acum. Informatia continuta in codul de bare este scanata si inregistrata de un sistem informatic central.



Pe drum spre aeroportul de destinatie, spre exemplu de la MA1chen la Frankfurt, geamantanul este trecut prin cel putin sase scannere diferite, chiar inainte sa paraseasca aeroportul din MA1nchen. Astfel se poate spune intotdeauna unde se afla geamantanul, iar traseul acestuia este documentat in detaliu.



Valoarea contractului Lufthansa- Siemens Business Services nu a fost comunicata.



Siemens Business Services este unul dintre principalii furnizori de servicii IT. In ceea ce priveste activitatile de outsourcing si mentenanta IT, Siemens Business Services se afla printre primii zece furnizori din lume. In anul fiscal 2002 vanzarile au atins 5,8 miliarde euro.





Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO