Business Hi-Tech

Bani din joaca: blog-urile au ajuns sa valoreze milioane de dolari

28.11.2005, 16:04 21

Jurnalele personalizate online, asa-numitele blog-uri, raman un subiect fascinant pentru presa internationala, mai ales de cand au inceput sa produca si bani. Pana acum, pareau o joaca venita din pofta de comunicare a oamenilor.

Si mai mult de atat, nu este vorba de o singura posibilitate de a genera venituri, ci de cateva variante prin care posesorii blog-urilor pot sa incaseze bani din ceea ce fac.

In primul rand, daca blog-ul contine informatii si stiri de interes pentru un numar mare de utilizatori, posesorul sau il poate vinde unei companii media la care sa se angajeze si sa continue sa scrie in respectivul blog. Astfel, compania care preia site-ul blog-ului preia si responsabilitatile de operare a paginii web, in timp ce persoana care publica informatii in jurnalul personalizat continua sa faca acest lucru si mai este si platita pentru asta.

O alta posibilitate ar fi ca blog-ul sa fie vandut unei companii, dar sa continue sa functioneze independent. In aceasta situatie s-a gasit compania americana Weblogs care s-a vandut catre divizia de Internet a gigantului media Time Warner, America Online (AOL), pentru 25 de milioane de dolari (21,1 milioane de euro).

Pentru ca este sustinuta acum de un gigant, Weblogs poate opera acum un numar mai mare de blog-uri, poate angaja mai multe persoane care sa publice informatii in acele blog-uri si poate plati mult mai bine acele persoane. Iar AOL are mult mai mult de castigat: un numar mai mare de utilizatori care acceseaza un site al companie si care pot accesa reclamele facute pe acele pagini de Internet, in urma carora sunt generate venituri.

Pe de alta parte, o alta nisa poate fi si crearea unei federatii de bloggeri (persoanele care publica informatii intr-un jurnal personalizat online) care sa puna la comun cele mai bune idei, glume, stiri si informatii care apoi sa fie publicate pe Internet intr-un singur loc. Practic, o echipa intreaga de editori aduna cele mai importante informatii si le publica intr-o retea de blog-uri.

anca.arsene@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO