Business Hi-Tech

Cei mai mari jucatori din retailul GSM au in plan inca 250 de magazine pentru 2008

Cei mai mari jucatori din retailul GSM au in plan inca 250 de magazine pentru 2008

Click pentru imaginea marita

29.04.2008, 20:09 21

Cei mai mari jucatori de pe piata locala de retail GSM au anuntat pentru acest an planuri de a-si extinde retelele cu peste 250 de magazine, atat prin achizitii, cat si prin inaugurarea unor noi locatii, in special in centrele comerciale.
Orange, cel mai mare jucator de pe piata locala de telefonie mobila, spre exemplu, are in plan sa ajunga la o retea de 100 de magazine, de la 77 in prezent.
Vodafone, al doilea mare jucator de pe telefonia mobila, si-a extins deja agresiv reteaua - atat prin preluari, cat si prin extindere organica. Reteaua de magazine Vodafone a crescut de peste trei ori in mai putin de doi ani. Operatorul de telefonie mobila avea anul trecut 90 de magazine proprii, dupa care, prin achizitia Petrocom (57 de magazine) si Proton (73 de magazine), reteaua a ajuns la 223 de unitati.
Oficialii companiei nu au precizat daca mai au in vedere extinderea retelei sau alte achizitii.
Pe piata circula informatii potrivit carora operatorul va prelua si retailerul Vegastel, in prezent partener Orange.
Pentru operatorii de telefonie mobila detinerea unei retele proprii de unitati este importanta avand in vedere ca in aceste magazine pot fi lansate rapid toate produsele si serviciile noi. Retelele de parteneri pot adopta mai greu produse sofisticate, precum ofertele de internet mobil.
Germanos, retailerul GSM detinut de operatorul de telefonie mobila Cosmote, este de asemenea unul dintre jucatorii care au crescut puternic si are si pentru acest an o strategie agresiva de extindere.
Retailerul, care aduce grosul clientilor pentru Cosmote, a ajuns la o retea de 215 magazine si are in plan sa ajunga la aproape 300.
Reteaua de magazine Fonomat, detinuta de fondul spaniol GED Capital, care este in prezent cel mai mare partener al Orange, si-a propus sa extinda numarul de unitati de la 167 la 200, precum si atingerea unui numar de 450.000 de clienti. Compania nu va spune nu din principiu unor achizitii, insa strategia prevede extinderea in alte 33 de locatii prin crestere organica. Si retailerul IT&C si multimedia Say, detinut de grupul israelian Milomor Trade & Communication prin compania MCS Communications, are in plan dezvoltarea retelei de magazine in special prin deschiderea de unitati in centre comerciale si malluri, de la 67 la 200 de unitati.
Principala tinta de extindere a retelelor de magazine este reprezentata de malluri si centre comerciale, dat fiind faptul ca acest tip de locatii atrag un numar ridicat de vizitatori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO