Business Hi-Tech

Cine se află în spatele „Google doodles”

Cine se află în spatele „Google doodles”

Foto: AFP

Autor: Octavian Calei

18.08.2012, 17:19 414

Sunt văzute de miliarde de oameni, unele sunt făcute în câteva ore, altele în câteva luni. Desenele care înlocuiesc logo-ul tradiţional Google în unele zile, reuşind să rupă rutina zilnică, sunt realizate de către o echipă de artişti dintr-un birou din California, scrie BBC.

"Creierele umane nu sunt făcute pentru a înţelege cum sute de milioane de oameni interpretează ceva. Scopul meu este să văd dacă reuşesc să-i distrez pe colegii mei sau să învăţ o nouă tehnică. Aşa văd eu job-ul meu. Ne asigurăm că îmbinăm arta şi tehnologia în cel mai bun mod cu putinţă", a spus Ryan Germick, conducătorul echipei de artişti ai Google.

"Google doodles" sunt modificările grafice ale siglei companiei făcute în zile speciale care sărbătoresc evenimente importante sau vieţile unor oameni deosebiţi.

Ideea originează din 1998, atunci când fondatorii Larry şi Sergey "s-au jucat" puţin cu logo-ul de pe site adăugându-i o figurină în spate. Până în prezent, s-au realizat mai mult de o mie de "doodles".

Pe toată durata Jocurilor Olimpice de la Londra, în fiecare zi, câte un nou desen a apărut deasupra casetei de căutare. Câteva dintre acestea au fost interactive, oferind posibilitatea utilizatorilor să se relaxeze cu câte un joc.

Fiecare desen este însoţit de o serie de articole de ştiri despre evenimentul sau persoana ilustrată.

Ryan spune că ei nu se consideră artişti sau designeri.

"Suntem la graniţa dintre distracţie, artă, tehnologie şi design grafic. Liniile de separare sunt foarte vagi", a declarat Ryan.

Membrii echipei de graficieni nu-şi asumă de obicei credit pentru munca lor.

"Nu este vorba despre noi, ca indivizi. Este vorba despre Google ca şi cultură", a spus Germick.

Majoritatea membrilor din echipa desenatorilor siglei Google lucrează part-time, numai 20% din timpul unui program normal de lucru.

"Doodles reprezintă o modalitate de a umaniza pagina de primire", a spus Kris Hom, unul dintre membrii echipei desenatorilor.

Alegerea unui desen este un "proces democratic", declară Germick, şi ţine mai mult de elementul surprizei şi de găsirea unei amintiri sau persoane potrivite. Sugestiile din partea utilizatorilor de pretutindeni joacă un rol important în acest proces. Puteţi trimite astfel de sugestii la adresa proposals@google.com.

Cum sunt realizate "doodles"? Majoritatea sunt create pe calculator, uneori sunt pictate de mână.

Sunt "doodles" artă? Părerile artiştilor sunt împărţite. Jasmine Montgomery, director al companiei de marketing Seven Brands, susţine că "doodles" nu pot fi considerate artă.

"Odată ce eşti plătit să-ţi foloseşti creativitatea pentru branding sau reclame, nu se poate spune că aceasta este artă, în sensul strict al cuvântului, deoarece serveşte un scop comercial şi nu unul pur creativ. Doodles fac parte din prima categorie. Acestea reprezintă echivalentul unui act prin care un hotel îşi decorează holul de la recepţie sau fabricarea unui ambalaj frumos pentru un produs", argumentează Jasmine.

"Doodles sunt atrăgătoare, interactive şi provocatoare, majoritatea sunt relevante şi uneori, chiar surprinzătoare. Toate acestea ilustrează o parte din personalitatea Google", a spus Lisa Downey Merriam, consultant al unei firme de publicitate.

Fie că sunt artă, design, distracţie sau promovează brandul, "doodles" vor rămâne parte a experienţei zilnice de navigare pe internet atât timp cât Google îşi va păstra supremaţia.

ZF Digital Summit 2024