Business Hi-Tech

Cisco a depasit asteptarile de pe Wall Street, cu un profit de 1,9 mld. dolari, in crestere cu 36%

08.02.2007, 20:09 19

Producatorul de echipamente de retea Cisco Systems a anuntat o crestere a profitului cu 36% in al doilea trimestru fiscal, scrie New York Times. Compania a avut de castigat in urma cererii pentru retele mai mari, mai rapide, care suporta transferul de fisiere video.
Cisco si-a marit estimarile pentru acest trimestru fiscal, convingand analistii de pe Wall Street ca se va bucura de o crestere constanta. Actiunile companiei au crescut cu peste 4%, inchizand la 27,28 dolari (21,08 euro).
Pentru trimestrul fiscal incheiat pe 27 ianuarie, Cisco a inregistrat un profit de 1,9 miliarde de dolari (1,45 miliarde de euro) sau 31 de centi pe actiune, in comparatie cu profitul de 1,4 miliarde de dolari (1,17 miliarde de euro) pentru aceeasi perioada a anului trecut.
Neluand in calcul cheltuielile exceptionale, Cisco a anuntat un profit de 2,1 miliarde de dolari (1,61 miliarde de euro) in T4, respectiv 33 de centi pe actiune, depasind estimarile analistilor de Wall Street de 31 centi pe actiune.
Cisco a anuntat venituri de 8,44 miliarde de dolari (6,48 miliarde de euro) pentru al patrulea trimestru fiscal, reprezentand o crestere de 27% fata de cifra de 6,63 miliarde de dolari (5,57 miliarde de euro) inregistrata pentru perioada similara a anului trecut.
John Chambers, CEO al Cisco Systems, estimase cresterea veniturilor intre 19% si 20% in T3 si intre 24% si 25% in T4. Cifra record inregistrata de Cisco a depasit chiar si aceste estimari.
Scientific-Atlanta, producatorul de receptoare pentru televiziunea prin cablu achizitionat de Cisco in al treilea trimestru fiscal pentru suma de 6,9 mld. $ (5,41 mld. euro), a contribuit cu o valoare neta a vanzarilor de 639 mil. $ (490,7 mil. euro).
In al doilea trimestru fiscal, vanzarile Cisco au crescut cu 18% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp vanzarile Scientific-Atlanta au crescut cu 21%.
"Castigam cota de piata in detrimentul tuturor competitorilor nostri", a declarat John Chambers, directorul executiv Cisco.
Chambers a precizat ca numarul clientilor s-a marit si ca Cisco obtine o cota mai mare din bugetele alocate pentru tehnologie ale acestora.
Operatorii de cablu si de telefonie care isi modernizeaza echipamentele pentru a sustine transferul de fisiere video reprezinta principalii factori care determina cresterea Cisco. Operatorii mizeaza pe servicii video, precum si pe unele servicii noi, pentru a declansa noul val pe internet.
Chambers a precizat ca ingredientele de baza ale retelelor de azi - routere si switch-uri, care sunt produsele de baza ale Cisco - au contribuit la performantele companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO