Business Hi-Tech

Cisco vrea bani de pe piata consumer

20.02.2007, 19:35 18

Cisco Systems, cel mai mare producator de echipamente de retea din lume si un brand cu rezonanta pentru mediul business, intentioneaza sa lanseze anul acesta produse care vor aduce in casele oamenilor tehnologiile de securitate concepute pentru marile corporatii, scrie presa internationala.
"Consumatorul final are nevoie de o varianta redusa a tehnologiei folosita in corporatii", a declarat Richard Palmer, directorului grupului de securitate Cisco. "Intreg portofoliul de tehnologii trebuie regandit intr-o maniera atractiva - trebuie sa fie usor de implementat si de achizitionat astfel incat utilizatorul sa fie dispus sa-l cumpere", a adaugat Palmer.
Prin aceasta miscare, Cisco va obtine o cota si mai mare pe piata tehnologiilor de securitate. Conform firmei de cercetare IDC, piata a atins 32 mld. dolari in 2005 si va creste cu cel putin 10% pana in 2010.
Cisco va intra astfel in competitie cu specialisti in securitate precum Symantec si McAfee, chiar daca aceasta competitie nu va fi directa.
Cisco nu va comercializa software pe care utilizatorii il pot instala pe propriul PC. In schimb, compania va adauga servicii de securitate produselor sale - echipamentele de retea Linksys si convertoarele TV (set-top box) produse de Scientific Atlanta.
"Securitatea va fi o necesitate in casa interconectata a viitorului, iar piata se afla intr-un proces de schimbare", a precizat Palmer, adaugand ca instalarea aplicatiilor specializate pe PC nu va fi principala metoda prin care oamenii isi vor securiza sistemele in viitorul apropiat.
Linksys are in vedere implementarea unor servicii de securitate in routere si alte produse de tip gateway, a declarat Mani Dhillon, director de marketing al produselor la Linksys, companie achizitionata de Cisco in 2003.
O idee mai veche si mai primitiva este filtrarea accesului la nivelul routerului - un dispozitiv care permite mai multor sisteme accesul la aceeasi conexiune Internet. Linksys colaboreaza cu Iron Port Systems, o recenta achizitie Cisco, pentru implementarea unui serviciu in routere care va proteja utilizatorii de site-uri malitioase cunoscute. In prezent, persoanele care doresc o astfel de protectie apeleaza la aplicatii gen SiteAdvisor de la McAfee sau LinkScanner de la Exploit Prevention Labs.
Cisco intentioneaza sa se afirme pe aceasta noua piata, insa analistii din industrie nu sunt convinsi daca aceasta miscare va ameninta companiile care deja activeaza in acest sector.
Concentrandu-se pe implementarea serviciilor de securitate la nivel hardware, compania creeaza practic un nou tip de piata, a declarat Natalie Lambert, analist la Forrester Research.
Deoarece nu comercializeaza software, Cisco nu va ataca jucatorii traditionali de pe piata securitatii. "Instalarea aplicatiilor de securitate pe PC este insa o necesitate. Utilizatorii nu vor avea tot timpul echipamentele Linksys cu ei", a adaugat Lambert.
John Pescatore, analist la Gartner, este de parere ca giganti precum McAfee si Symantec ar avea totusi de pierdut, argumentand ca fiecare locuinta are de cheltuit o suma finita pentru implementarea securitatii, iar Cisco se va lupta pentru acea suma.
Cisco nu va fi insa prima companie care va oferi routere cu securitate imbunatatita. Check Point Software Technologies a inceput comercializarea unui router Zone Alarm, care contine un firewall, un antivirus si capacitatea de a detecta intrusi.
Dispozitivul, care costa 150 de dolari (114 euro), imprumuta servicii specifice tehnologiilor de securitate folosite in corporatii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO