Business Hi-Tech

Clientii de imprimante: jumatate nu aud recomandarile, trei sferturi arunca manualul

05.05.2003, 00:00 19

Multifunctionalele si imprimantele care pot citi cardurile de memorie ale aparatelor foto digitale (photo printers) cuceresc topul vanzarilor la echipamentele de printing. Tendinta, subliniata in repetate randuri si de alti producatori de imprimante a fost confirmata saptamana trecuta si de catre oficialii Lexmark in cadrul conferintei Art and Technology organizata la Valencia, in Spania.
In ultimul an, vanzarile mondiale de echipamente multifunctionale (imprimanta, copiator, scanner si fax in aceeasi carcasa) au crescut cu 80% si cu 70% la photo printers, a afirmat Todd Hamblin, director of product marketing and strategy in cadrul diviziei Consumer Printer Lexmark EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa).
Tot la nivel mondial se manifesta o tendinta de scadere a preturilor la imprimantele color cu jet de cerneala care a condus in ultimele 12 luni la sporirea cu 30% a vanzarilor la modelele care nu costa mai mult de 100 de euro.
In privinta consumatorilor, acestia "vor sa aiba tot mai mult controlul asupra costurilor pe care le presupune nevoia de imprimare", spune Antonello Cardone, vicepreaedinte and general manager in cadrul diviziei Consumer Printer, Lexmark EMEA.

Un consumator dificil
Cumparatorii de imprimante nu sunt deloc comozi pentru producatori.
Din totalul clientilor, peste 50% aleg modelul intuitiv la raftul din magazin, desi anterior sunt bombardati cu recomandari. Aproximativ 70% nu citesc manualul utilizatorului dupa ce isi cumpara un echipament de imprimare iar peste 90% nu folosesc ulterior decat pana la 20% din functiile aparatului.
"Consumatorii nu prea mai cer recomandari iar in momentul in care aleg o imprimanta sau alta se bazeaza pe propria apreciere si intuitie," explica vicepresedintele Cardone.
Lexmark a lansat in cadrul conferintei de la Valencia "colectia de primavara" care include sapte noi modele de imprimante, atat pentru utilizatorul de acasa cat si pentru companiile de dimensiuni mici si mijlocii.
Trei dintre cele sapte modele, X1150, X6150 si X6170, sunt echipamente multifunctionale iar alte doua, P706 si P707 pot citi carduri foto si permit utilizatorilor sa prelucreze si sa tipareasca imaginile suprinse cu aparatul digital.

Bluetooth mai asteapta
Nici unul dintre echipamentele lansate de Lexmark la Valencia nu au incorporata tehnologia Bluetooth care ar permite spre exemplu imprimantelor sa comunice wireless cu un PC sau un laptop. "Bluetooth este o tehnologie inca departe de a fi adoptata in masa. Nici viteza de transmitere a imginilor prin Bluetooth nu este mare. Consider ca deocamdata, dar si in urmatorii cativa ani, cererea pentru echipamente cu cip Bluetooth incorporat nu va fi ridicata", apreciaza Todd Hamblin.
Pentru mediul de afaceri, Lexmark a lansat cateva servicii dedicate companiilor care activeaza in industria financiara, in retail si in domeniul productiv. Noile solutii de imprimare propuse de compania americana includ atat echipamente hardware (imprimantele sau multifunctionalele) cat si software si servicii.
In ultimele 18 luni, Lexmark s-a concentrat foarte mult pe clientii din zona intreprinderilor mici si mijlocii iar in viitorul apropiat intentioneaza sa acorde o atentie mai mare firmelor foarte mari.
Lexmark a fost infiintata in 1991 iar in prezent a ajuns la o afacere de 4,4 miliarde de dolari (venituri in 2002). Produce si distribuie imprimante in peste 150 de tari. Potrivit datelor furnizate de oficialii firmei, Lexmark avea in 2002 o cota de 17% pe piata mondiala a imprimantelor si se afla pe a treia pozitie in topul producatorilor la egalitate cu Canon si dupa Epson. Pe prima pozitie s-a detasat clar Hewlett-Packard ( 43%).
Cifra de afaceri a companiei pe primul trimestru al acestui an s-a ridicat la 1,108 miliarde de dolari, in crestere cu 6% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Din cele 1,108 miliarde de dolari, aproximativ 58% au reprezentat veniturile din vanzarea de consumabile, in crestere de la 52% in urma cu un an. La nivel global, Lexmark a vandut in primul trimestru imprimante de 370 mil. $. iuliana.susanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO