Business Hi-Tech

CNet.com nu mai este doar sfatuitorul specialistilor IT&C

27.10.2004, 00:00 20



A trecut vremea cand site-ul CNet.com, faimos prin testele realizate asupra produselor IT&C, se adresa cu sprecadere specialistilor din domeniul IT&C.



Dupa ce a trecut printr-o perioada in care s-a reinventat pentru a deveni un ghid de shopping pentru pasionatii de echipamente IT, CNet.com a trecut la o noua identitate. Acum intrebarea dupa care se ghideaza studiile nu mai este "ce model de camera sa cumpar?", ci "cum pot sa obtin maximul de la un model?". Cel putin asa sustine Shelby Bonnie, directorul executiv al companiei.



Aceasta schimbare are un substrat de marketing in sensul ca se spera intr-o crestere a popularitatii site-ului tradusa intr-o crestere a numarului de vizitatori. la cum merg afacerile online, acest lucru se va regasi in mai multe reclame de la marii producatori de electronice, in conditiile in care exista o adevarata explozie a vanzarilor in toate categoriile. La nivel mondial, conform ultimelor studii, CNet ocupa locul 14 ca numar de vizitatori, cu 24,4 milioane pe luna, conform companiei Nielsen/NetRatings.



Dar ce ofera acest site de a devenit atat de atractiv? In primul rand aici puteti gasi teste cu aproape orice fel de produs care implica electronica digitala de la MP3 playere, camere digitale, telefoane mobile sau monitoare si pana la televizoare LCD si pe baza de plasma. Dar asta nu e tot: pe langa sectiunea de teste site-ul mai ofera si una de stiri legate de tehnologie si afacerile care se fac in aceasta branta, o sectiune dedicata gamerilor (GameSpot) si una de unde puteti descarca diverse programe gratuite sau in varianta shareware (o incercati gratis dar dupa un numar de zile trebuie sa va inregistrati). Recent au mai fost introduse o sectiune numita Webshots, unde utilizatorii isi pot publica fotografiile realizate si una dedicata ascultarii de melodii online.



Unii din principalii rivali ai CNet sunt ExtremeTech.com, Macworls.com sau site-urile publicatiilor specializate in IT&C. Pentru a se diferentia, CNet folosea inca dinainte de schimbarea de imagine, materiale video disponibile pe site pentru download sau vizionare (daca viteza conexiunii o permitea) in care redactorii explicau un produs incepand cu rolul lui, modul de functionare, cum se cupleaza si interactioneaza cu alte produse si pana la modul in care "sta" in palma pentru produsele foto-video portabile. Bonnie, directorul executiv, a mentionat ca acesta a fost unul din atuurile de crestere pentru ca "reportajele video arata o imagine mult mai aproape de realitatea in care este folosit produsul decat o poate face textul". Inainte de schimbarea de imagine CNet oferea reportaje video pentru 200 de pagini de Internet in care erau prezentate produse noi sau testate cele existente. Oficialii CNet estimeaza ca pana la sfarsitul lui octombrie in acest an numarul de materiale video va ajunge la 1.000.



Istoria CNet a inceput acum 10 ani, fiind un canal TV care avea atasat si un site. In timp canalul TV s-a dovedit nerentabil, dar site-ul CNet.com a reusit sa depaseasca perioada deosebit de grea a crahului dot-com, ajungand astazi unul din cele mai respectate site-uri unde puteti vedea ce parere au specialistii despre electronicele pe care intentionati sa le cumparati. andrei.dora@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO