Business Hi-Tech

Codruţ Săvulescu, senior solution manager, Huawei România: Echipamentele pentru 5G sunt aici şi pot oferi chiar astăzi servicii de 5G, dar trebuie să ţii cont de toate aspectele

Codruţ Săvulescu, senior solution manager, Huawei...

Autor: Alex Ciutacu

15.10.2018, 15:01 699

Echipamentele pregătite pentru reţelele 5G sunt deja pregătite, în contextul în care furnizorii de echipamente şi soluţii se pregătesc de contractele cu operatorii din piaţă. Cu toate acestea, o companie trebuie să ţină cont de mai mulţi factori în mecanismul de implementare, şi-anume de matematica şi fizica din spatele tehnologiei, de business şi de tehnologia care este în mijloc, explic Codruţ Săvulescu, senior solution manager, Huawei România, în cadrul evenimentului ZF Digital Summit.

„Operatorii sunt interesaţi de tehnologie. Din punct de vedere tehnic lucrurile sunt acolo. Sunt totuşi trei perspective şi-anume ştiinţele pure, matematică şi fizică pe care nu le poţi neglija, businessul din spate şi între ele suntem noi care oferim tehnologia. Tehnologic este una, inginerii îşi doresc să facă anumite lucruri pentru că sunt gustoase din punct de vedere tehnic, însă businessul poate opri acest avânt, nu pune o frână dar trebuie dezvoltat totuşi sănătos businessul. Ca să faci asta îţi trebuie un plan de acţiune foarte bun (...)Echipamentele sunt aici şi pot oferi azi servicii de 5G”, spune Codruţ Săvulescu.

Ce a mai declarat Codruţ Săvulescu în cadrul evenimentului:

  • „România a obişnuit lumea să fie printre primii care introduc posibilităţile noi ale pieţei telecom. Există multe semne de întrebare referitor la caât de repede şi cum trebuie să fac 5G-ul. Cu siguranţă vor face 5G şi operatorii pentru că viaţa o va cere. Important este momentul în care introduci o tehnologie nou, important este momentul în care ecosistemul este pregătit să absoarbă bunătăţile acestei tehnologii”.
  • „Cele mai dure cerinţe sunta stăzi pentru un serviciu de tip video. Fie că este coţinut live, fie că e un meci de fotbal, fie că e YouTube, există o anumită cerinţă pentru serivicul video. Acum s-a construit un indice care modelează foarte bine cât de fericit este un client atunci când consumă un content video, iar aceste conţinuturi sunt foarte apreciate. 4G a adus un serviciu nou, şi-anume cel video şi acum el creşte. Crescând nevoia pentru video, cu siguranţă trebuie investit în el, fie că azi e full hD, mâine e 4K şi peste 2 săptămâni e 8K -  probabil la vremea respectivă 5G va fi în picioare, dar până atunci adopţia trebuie făcută pe un serviciu existent”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO