Business Hi-Tech

Compania de tehnologie 2Performant a avut în 2022 o cifră de afaceri de 35,1 milioane de lei, în creştere cu 36%, şi un profit net de 258.000 de lei, faţă de pierderi de 700.000 lei în 2021

Compania de tehnologie 2Performant a avut în 2022 o...

Autor: Roxana Rosu

24.02.2023, 12:19 181

Compania de tehnologie 2Performant (BVB: 2P) a avut în 2022 o cifră de afaceri de  35,1 milioane de lei, în creştere cu 36%, şi un profit net de 258.000 de lei, o majorare cu 137% în comparaţie cu pierderea de 700.000 lei înregistrată în 2021.

EBITDA a crescut cu 164% faţă de anul 2021, ajungând la 1,3 milioane de lei, iar marja EBITDA a crescut la 3% faţă de 2% în 2021.

„2022 reprezintă un punct important de inflexiune în evoluţia viitoare a companiei, fiind cel mai important an din istoria recentă a 2Performant, în care am reuşit să obţinem o cifră de afaceri şi un rezultat financiar superioare previziunilor incluse în memorandumul de listare din 2020. Aceste rezultate sunt cu atât mai remarcabile cu cât 2Performant a reuşit să înregistreze o creştere accelerată într-o industrie de eCommerce care a stagnat în 2022, ceea ce a determinat ca ponderea vănzârilor online din România generate prin 2Performant să crească de la 1% în 2021 la 1,62% în 2022. Performanţa din acest an este o urmare atât a proiectelor pe care le-am implementat, precum Big Bear şi Business League, cât şi a reorganizării rapide a companiei la doar câteva săptămâni de la începutul războiului din Ucraina. La acel moment, echipa noastră de management a anticipat corect şi la timp impactul conflictului în economia globală, ceea ce ne-a permis să ne ajustăm strategia mult înaintea altor jucători similari”, a declarat Dorin Boerescu, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO al 2Performant.

În 2022, 2Performant a înregistrat venituri din exploatare de 38,9 milioane de lei, ceea ce reprezintă o creştere de 43% faţă de 2021. Această majorare se datorează, în principal, creşterii cifrei de afaceri cu 36%, precum şi a veniturilor din producţia de imobilizări corporale şi necorporate cu 135%, până la 3,5 milioane de lei.

În acelaşi timp, veniturile operaţionale (cifra de afaceri minus comisioanele datorate afiliaţilor) au crescut cu 29%, ajungând la 8,8 milioane de lei în 2022.

”Prognozele pe care le avem în prezent ne arată că tendinţa de accelerare a creşterii 2Performant se va păstra în 2023, permiţându-ne să livrăm rezultate operaţionale şi financiare cel puţin la nivelul estimat anterior”, a mai spus Dorin Boerescu.

La cifra de afaceri totală, veniturile obţinute în România au contribuit cu 86%.

„În perioada următoare ne vom concentra pe dezvoltarea în continuare a echipei de Product Development şi Business Intelligence. Având în vedere faptul că toate proiectele de dezvoltare ale 2Performant sunt realizate cu resurse interne, această orientare a resurselor reprezintă o investiţie atât pentru companie, cât şi pentru ceilalţi participanţi ai ecosistemului. În plus, în 2023 vom continua să promovăm conceptul nostru de gamificare a marketingului, prin suplimentarea componentelor de gaming în platforma 2Performant. În acest mod, ne vom transforma într-un joc de business cu un model de monetizare imbatabil, ceea ce va crea plusvaloare pe întregul lanţ de producţie şi distribuţie”, a adăugat Dorin Boerescu.

2Perfomant este listată pe piaţa AeRO începând cu 9 decembrie 2020, iar din octombrie 2021, acţiunile 2P sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de Bursa de Valori Bucureşti pentru această piaţă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO