Business Hi-Tech

Companiile locale incep sa testeze serviciile de publicitate pentru telefonul mobil

Companiile locale incep sa testeze serviciile de publicitate pentru telefonul mobil

Cele doua servicii au ajuns in prezent la aproximativ 20.000 de utilizatori pe piata locala

11.04.2007, 19:57 54

Shareban Media (ssms.ro) si ad2go (mfun.ro) isi atrag clientii oferindu-le reduceri ale facturii telefonice sau prin furnizarea de continut gratuit.
Mizand pe faptul ca firmele care achizitioneaza servicii de publicitate vor cheltui in viitor din ce in ce mai multi bani pe afisarea de mesaje, machete sau clipuri video publicitare pe telefoanele mobile, doua companii locale au lansat recent doua asemenea servicii care au ajuns deja la o baza de cateva mii de abonati.
Pentru a atrage clienti, serviciile lansate de companiile Shareban Media si ad2go se bazeaza pe oferirea gratuita de continut (stiri, retete culinare, curs valutar) sau chiar pe reducerea facturii telefonice pentru fiecare mesaj publicitar citit.
Ssms.ro, serviciul rulat de Shareban Media, a fost lansat in urma cu aproximativ 6 luni si le propune utilizatorilor plata a 2,38 centi pentru fiecare mesaj sms receptionat pe telefonul mobil. Suma este adaugata pe creditul disponibil pe cartela preplatita sau scazuta din factura in cazul utilizatorilor care au abonament la un operator de telefonie mobila.
Pentru a putea accesa serviciul, utilizatorii trebuie sa se inregistreze pe site pentru a furniza informatii necesare companiei in relatia cu cei care cumpara servicii de publicitate (adresa, nivelul veniturilor lunare, domeniile care il intereseaza si intervalele orare in care doreste sa primeasca mesajele sms).
"Ssms.ro ofera posibilitatea ca clientul de publicitate sa isi transmita mesajul unui utilizator al acestui serviciu, utilizator pe care a avut posibilitatea sa il aleaga in functie de caracteristicile target-ului sau, si aici ma refer la varsta, venit, localizare geografica si chiar zonala (pentru orasele mari), statut social, educatie", explica Radu Nicolae, fondator si director general al Shareban Media, ideea care sta la baza ssms.ro.
"Este un alt fel de a te adresa unui potential client, de a mari eficienta acestora si de a te adresa direct, cui si cand trebuie", a adaugat el. Investitia in lansarea serviciului ssms.ro a fost de circa 3.000 de euro.
Ssms.ro detinea la sfarsitul lunii martie 14.873 de utilizatori inregistrati, dintre care 10.000 numai in ultima luna, Nicolae vizand pentru urmatoarele trei luni un numar de aproximativ 5.000 de utilizatori noi lunari.
Practic, o campanie prin Ssms desfasurata pe un esantion de 1.000 de oameni prin transmiterea unui singur mesaj in parte, fiecaruia dintre acestia, costa 150 de dolari, fara TVA.
"Pentru a doua parte a anului mizam pe un numar mai mare de clienti de publicitate si totodata de campanii, care vor avea ca efect cresterea increderii in acest serviciu si a recomandarii sale in grupul fiecarui utilizator de Ssms", a precizat managerul Shareban Media.
De cealalta parte, ad2go a lansat in luna octombrie a anului trecut Mfun.ro, primul portal romanesc ce ofera continut gratuit pentru telefoane mobile. Portalul este finantat din veniturile generate de publicitatea inserata in aplicatiile pe care utilizatorul serviciului mfun.ro accepta sa le primeasca pe telefonul sau mobil. Investitia in lansarea mfun.ro a fost de aproximativ 20.000 de dolari.
Pentru a se abona la serviciile mfun.ro utilizatorii au nevoie de un telefon care poate rula aplicatii Java, o conexiune de Internet pentru telefonul mobil, si descarcarea unei aplicatii gratuite. Aplicatia afiseaza pe telefonul mobil stiri din mai multe domeniile, cotatii bursiere, retete de dieta, intre care sunt inserate si machete publicitare.
Ioana Ciopraga, director de marketing la ad2go, este de parere ca "desi ideea de mobile marketing surade tot mai mult si companiilor din Romania, urmand tendintele din pietele externe, principala problema la momentul de fata este ca exista o lipsa de informatie referitoare la modalitatile in care poti utiliza acest nou mediu".
La o luna dupa lansare, Mfun ajunsese la 1.400 de utilizatori, iar in momentul de fata numarul acestora a ajuns la aproape 5.000. ad2go se asteapta ca Mfun sa inregistreze in acest an aproximativ 10.000 de utilizatori.
"In 2006, majoritatea spatiului publicitar a fost folosit pentru campanii interne de promovare a aplicatiilor Mfun, in timp ce in primele 3 luni ale acestui an veniturile s-au situat in jurul a 10.000 de euro. Pe scurt, pana in decembrie 2007 ar trebui sa inregistram vanzari de 93.000 de euro", a adaugat Ciopraga.
Pentru inceput, Mfun s-a orientat catre publicul amator de informatie din zona tehnologiei, pentru a atrage astfel clienti din randul companiilor IT.
Compania se gandeste chiar si la extinderea prezentei pe alte piete.
"In momentul de fata analizam mai multe posibilitati de lansare a conceptului Mfun in exteriorul Romaniei. Intr-un cuvant, 'incercam apa' in piete ca Statele Unite, principalul consumator de mobile marketing", a precizat managerul ad2go.
Radu Nicolae estimeaza ca in aproximativ 2 ani, cand Ssms.ro va gestiona cel putin 300.000 de utilizatori, operatiunile de vanzare a publicitatii prin Ssms ar putea fi redirectionate catre o regie de publicitate.
"Ssms.ro va aduce profit din 2008, atunci preconizez ca valoarea castigurilor va acoperi investitiile lunare, precum si cheltuielile si salariile", a mentionat Nicolae.
In perioada urmatoare, Ioana Ciopraga preconizeaza ca miscarea va fi condusa probabil de companiile multinationale, care deja implementeaza in alte tari componente de mobile marketing in campaniile lor, dar nu exclude posibilitatea ca unele companii locale sa implementeze solutii inovatoare de mobile marketing.
"In ce priveste viitorul apropiat, accentul se va pune cu siguranta pe servicii bazate pe locatia utilizatorului si continut multimedia special adaptat mediului mobil (de exemplu, transmisii video special create pentru mediul mobil)", a incheiat ea.
Pe piata locala exista aproximativ 18 milioane de cartele de telefonie mobila active si cateva sute de mii de utilizatori ai serviciilor de acces mobil la Internet.
Compania adMob, cea mai mare agentie din Statele Unite de vanzari de spatiu publicitar pe site-uri accesibile de pe telefonul mobil, a publicat in luna februarie un raport in care anunta ca a atins la nivel mondial peste un miliard de afisari. In cadrul studiului, Romania se afla in topul primelor cinci tari cu cel mai mare trafic pe site-urile pentru telefonul mobil care contin inserturi publicitare.
La nivel mondial, analistii sunt de parere ca anul 2007 va fi al publicitatii pentru telefoanele mobile, un an in care va avea loc o explozie a serviciilor de acest gen. Potrivit unui studiu al companiei de cercetare Informa Telecoms & Media, piata mondiala de publicitate pe telefoanele mobile ar urma sa ajunga in 2011 la 11,3 mld. dolari (circa 8,5 mld. euro).
Gigantul media Viacom a anuntat zilele trecute ca divizia MTV Networks a incheiat contracte cu primii cumparatori de publicitate ai programului destinat telefoanelor mobile: Intel si Pepsi-Cola America de Nord. Operatorii wireless si companiile media mizeaza pe cresterea pietei divertismentului mobil in 2007, ceea ce ar putea oferi cumparatorilor de publicitate o noua metoda de a gasi consumatori si companiilor de dispozitive mobile o sursa aditionala de venituri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO