Business Hi-Tech

Comunicarea Google in Romania, prin Synergy

22.03.2007, 20:19 28

Agentia Synergy Communications a castigat pitch-ul organizat de Google pentru implementarea strategiei de comunicare in Romania, au declarat pentru Ziarul Financiar reprezentantii agentiei. "Ne bucura faptul ca am reusit sa castigam in fata a zece concurenti redutabili mai mari", a declarat Sandra Pralong, presedintele Synergy Communications.
Contactati de ZF, reprezentantii biroului Google din Londra nu au dorit sa comenteze aceasta informatie.
Sandra Pralong a adaugat ca nu poate discuta in acest moment despre rolul Synergy in procesul de comunicare publica al Google, perioada sau valoarea contractului dintre cele doua companii, mentionand ca aceste aspecte vor urma sa fie discutate in cadrul unei videoconferinte ce urma sa aiba loc ieri.
Demersurile Google de a gasi o agentie de relatii publice pentru Romania au inceput la mijlocul lunii ianuarie si s-au desfasurat in doua etape eliminatorii succesive. In cea de a doua etapa au mai ramas in cursa agentiile DC Communications si MMD Public Relations, ultima fiind cea care asigura comunicarea pentru Google in Polonia, Cehia si Ungaria. Pana la inchiderea editiei, oficialii Google nu au precizat care sunt obiectivele si justificarea angajarii unei echipe de comunicare in Romania.
In luna iulie a anului trecut, Google a semnat un contract cu filiala poloneza a MMD care asigura acum comunicarea si pentru Cehia si Ungaria. Agentia ofera consultanta echipei de management a Google in probleme de marketing si comunicare publica. In acelasi timp, MMD joaca rolul de contact pentru presa locala, coordonand relatiile cu media si lansarile de produse. De asemenea, publicatia poloneza Gazeta a anuntat in ianuarie ca a fost deschis un birou local al companiei americane. In cadrul unui interviu pentru publicatia amintita, directorul biroului Google din Polonia, Artur Waliszewski, spune ca "Google nu intentioneaza sa faca un centru puternic de vanzari de publicitate, dar vrea sa fie cu ochii la aceasta piata".
Google este cel mai utilizat motor de cautare din lume, iar veniturile sale provin integral din publicitate online. Anul trecut, veniturile au atins 10,6 miliarde de dolari iar profitul brut a fost de 6,4 miliarde de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO