Business Hi-Tech

Dupa Cosmote, Germanos face vanzari directe si pentru Romtelecom

Dupa Cosmote, Germanos face vanzari directe si pentru Romtelecom

Eduard Cucu, director de vanzari directe la Germanos: Vanzarile directe reprezinta aproximativ 7-8% din businessul total al Germanos, media industriei fiind de 10-12%.

11.08.2008, 18:48 291

Germanos Romania, cel mai mare retailer de telefoane mobile de pe piata locala, a semnat la inceputul acestei luni un parteneriat cu Romtelecom, in urma caruia va intermedia comercializarea serviciilor de voce, internet si televiziune pentru clientii companii.
"Vedem o oportunitate importanta de crestere in acest parteneriat, in conditiile in care Romtelecom dispune de cea mai extinsa retea de fibra optica si de telefonie fixa ingropata", a declarat pentru ZF Eduard Cucu, directorul departamentului de vanzari directe al Germanos.
El a adaugat ca acest departament, pe care il are in subordine din martie 2007, se ocupa de microintreprinderi si companii mici si medii (IMM-uri), catre care vinde serviciile operatorilor Cosmote si Romtelecom, dar si echipamente precum telefoane mobile sau centrale de telefonie.
Contractele cu companiile mari sunt negociate direct de catre operatori.
Oficialul Germanos a mai spus ca anul trecut retailerul a realizat jumatate din totalul vanzarilor efectuate de catre Cosmote Romania. "Vanzarile au evoluat intr-un ritm mult mai bun si mai rapid decat ne asteptam initial", a declarat Eduard Cucu.
Retailerul isi propune pentru acest an o cota de 40% din totalul vanzarilor directe efectuate pentru Cosmote. Eduard Cucu spune ca cel mai mare potential se afla in zona IMM-urilor, unde media de penetrare este de 4,8 cartele SIM pe companie.
El a mai precizat ca vanzarile directe reprezinta aproximativ 7-8% din businessul total al Germanos, media industriei fiind de 10-12%.
In 2006, compania a inregistrat un profit net de 1,3 mil. euro, la o cifra de afaceri de 57,4 mil. euro. Reprezentantii Germanos nu au oferit detalii despre evolutia rezultatelor financiare in 2007.
Oferta retailerului pentru companii cuprinde, pe langa planurile tarifare standard disponibile persoanelor fizice, si planuri tarifare de tip corporate, pentru clientii mari, planuri tarifare de tip share, pentru un grup de abonati, si planuri tarifare cu minute nationale incluse.
Pe langa acestea, retailerul pune la dispozitia companiilor si pachete personalizate in functie de necesitati, oferind servicii de consultanta anterior incheierii unui asfel de contract.
Germanos are in prezent 60 de angajati in departamentul de vanzari directe, dintre care opt salariati asigura suportul tehnic. Compania are in plan sa creasca echipa departamentului la 85 de persoane pana la sfarsitul acestui an.
Grupul elen Germanos a intrat pe piata romaneasca in 1996, odata cu deschiderea primului magazin pentru comercializarea bateriilor Sunlight.
In luna mai a anului 2006, grupul elen a Cosmote a achizitionat pachetul majoritar de actiuni al retailerului Germanos si operatiunile din Romania, Grecia, Bulgaria si Macedonia.
Principalii competitori ai Germanos pe piata distributiei de telefoane mobile sunt EuroGSM, Fonomat si Avenir Telecom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO