Business Hi-Tech

Elena Oprea, Director Visa Romania, Bulgaria, Croatia, Slovenia: În zona de plăţi mobile, România este lider în cele 8 ţări incluse în studiul Visa. Dacă ne uităm la media celorlalte ţări este de doar 23%

ZF Digital Summit 2022

Elena Oprea, Director Visa Romania, Bulgaria, Croatia,...

Autor: Mircea Nica

09.11.2022, 12:35 280

Un studio realizat de Visa plasează România ca lider privind zon de plăţi mobile, unde circa 33% dintre respondenţi preferă să plătească în magazine cu telefonul mobil, în timp ce media celorlalte 7 ţări incluse în acest studiu din regiunea Europei Centrale şi de Est este de doar 23%, a spus Elena Oprea, Director Visa Romania, Bulgaria, Croatia, Slovenia, în cadrul Conferinţei ZF Digital Summit 2022.

“Ultimul studiu pe care Visa l-a derulat în 8 ţări din Centrul şi Estul Europei începând cu Cehia, Polonia, Ungaria şi România ne arată preferinţele românilor privind plăţile mobile. Circa 33% dintre respondenţi preferă să plătească în magazine cu smartphone-ul. 75% din consumatorii români comandă bunuri online de pe telefonul mobil. Circa 55% folosesc şi laptopul pentru comenzile online. Evident de departe, studiul Visa arată că preferinţele sunt pentru telefonul mobil, atât pentru plata în magazine cât şi pentru comenzile online”, a explicat Elena Oprea.

Ce a mai spus Elena Oprea, Director Visa Romania, Bulgaria, Croatia, Slovenia:

Cifrele acestea arată destul de bine pe anumite segmente, mai puţin pe altele. În zona de plăţi mobile, România este lider în cele 8 ţări incluse în studiu.

Dacă ne uităm la media celorlalte ţări media este de doar 23%. Diferenţa este de 10 procente în medie. Eviden şi CEhia şi Slovacia înregistrează procente interesante, 27-28%. Suntem într-o zonă extrem de confortabilă şi într-o poziţie foarte bine aşezaţi în Europa Centrală şi de Est. Infrastructura ne ajută, clienţii sunt pregătiţi şi preferă să foolosească telefonul mobil.

 Nu lucrăm direct cu clienţii finali sau companiile, ci prin instituţiile financiare, partenerii noştri, însă acest gen de studiu ne aduce cu picioarele pe pământ privind preferinţele tehnologice ale clienţilor. Al doilea mod în care Visa poate afla dacă o nouă tehnologie sau o soluţie este apreciată de către consumatorie este cât de repede este adoptată, cât de mult este adoptată şi cât de importantă este pentru client dacă o foloseşte zi de zi.

Aş spune că doi din trei clienţi români, posesori de card, spun că cel mai important pentru ei este rapiditatea şi comoditatea. Pe locul trei, după rapiditate şi comoditate vine securitatea. Circa 38% dintre ei susţin că este importantă securitatea plăţilor. Evident că tot ce înseamnă Comunicare din partea Visa se focusează pe aceste insighturi pe care ni le dau clienţii.

Ce este remarcabil în România este că avem 18 oraşe în care clienţii pot plăti direct în autobuz, tramvai sau metrou cu cardul. Ne-a luat prin surprindere şi pe noi care aveam aşteptări destul de mari, dar totuşi rata de adopţie a românilor când vine vorba de a plăti în autobuz direct biletul cu cardul sau telefonul mobil este impresionant.

Ne place să plătim cu telefonul, tot ce înseamnă ultimă tehnologie în piaţă şi vrem să aducem ultimele tehnologii. Este nevoie de timp, nu se întâmplă nimic peste noapte. Cu tehnologia contactless a durat ceva ani până să ajungem unde suntem astăzi.

Partea de plată cu telefonul mobil progresează mult mai repede decât a făcut-o contactless şi mai există zona de plăţI online şi plăţi mobile care vine puternic din urmă privind adoptarea tehnologiei.

Cei care au un card, un telefon evident preferă să folosească ultima tehnologie în materie.

Tehnologia contactless este în centrul acestui ecosistem. La finalul anului trecut erau 300.000 de terminale în România. Un procent foarte mic nu au tehnologia contactless, dar tot suntem aproape de 100%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO