Business Hi-Tech

Fightersoft urmareste listarea pe Nasdaq si lansarea globala a softului care inlocuieste GPS-ul

Fightersoft urmareste listarea pe Nasdaq si lansarea globala a softului care inlocuieste GPS-ul

Orlando Matei si Andrei Iftimie, 23 de ani, au fondat compania Fightersoft in urma cu doi ani

28.08.2007, 18:48 76

Fightersoft Multimedia, producator local de soft de comunicatii, multimedia, publicitate si telemarketing, intentioneaza sa-si lanseze produsele pe plan international si sa se listeze pe bursa americana Nasdaq, dupa tranzactia prin care firma americana Digicurve a preluat o parte din activele sale.
Portofoliul firmei infiintate de Orlando Matei si Andrei Iftimie, cand cei doi aveau 21 de ani, include mai multe aplicatii, concentrate pe segmentele multimedia si telecom, publicitate si telemarketing
Unul dintre cele mai cunoscute softuri este Mobile Tracking System - o aplicatie mobila de social-networking compatibila cu orice retea GSM din lume. Dupa instalarea softului Fightersoft pe telefoanele mobile care dispun de o conexiune la internet, locatia terminalelor poate fi monitorizata chiar si fara a fi utilizat un echipament GPS.
"La momentul curent, aplicatia poate fi utilizata in aproximativ 40 de tari din toata lumea avand peste 120 de operatori GSM suportati. Modelul de business vizat de aceasta aplicatie il constituie publicitatea mobila furnizata utilizatorilor in functie de locatie si preferintele acestora", a explicat pentru ZF Andrei Iftimie, cofondator si director general al companiei.
Printre serviciile furnizate de aplicatia Fightersoft se numara uneltele de comunicare gratuita (servicii precum SMS, MMS,
e-mail mobil si Push to e-mail - respectiv redirectionarea e-mailurilor catre telefon), localizarea terminalului prin reteaua GSM si/ sau GPS. Pentru localizarea fara un echipament GPS, aplicatia inregistreaza automat coordonatele furnizate de antenele GSM telefonului mobil.
O alta aplicatie realizata de compania romaneasca permite vizualizarea de continut multimedia pe telefonul mobil, ea fiind catalogata de Iftimie drept primul YouTube din lume pentru orice terminal. "Aplicatia ShareMobile este primul YouTube din lume pentru orice telefon mobil ce are un web-browser integrat. Posibilitatea de a trimite prin intermediul telefonului orice fel de continut: poze, imagini, filmulete, muzica, fisiere catre portalul dedicat. Sursa veniturilor este evidenta - publicitatea", afirma Iftimie.
Un alt soft realizat de companie permite vizualizarea in direct pe internet (streaming) de continut audio sau video.
"Star Media Center permite vizualizarea/ inregistrarea de continut audio & video in direct in conditii deosebite de banda de internet. Cu alte cuvinte, noi am reusit ca in aceleasi conditii tehnice (384 kbps) la care alte solutii furnizeaza doar continut audio (muzica) sa oferim atat imagine, cat si sunet la o calitate apropiata de CD sau chiar DVD. Cu Star Media Center, utilizatorii nostri pot vizualiza continut adaptat atat pentru PC-uri, cat si pentru terminale mobile indiferent de calitatea conexiunii de internet mobil folosite: GPRS (internet si/ sau WAP), EDGE, 3G", explica Iftimie. El spune ca softul permite si adaptarea dinamica a continutului transmis, in functie de fluctuatiile inerente ale conexiunilor mobile de internet.
"Daca utilizatorul experimenteaza fluctuatii ale benzii 3G, el nu va fi deconectat si nici nu va experimenta neplacutul "buffering" (perioada in care este intrerupta redarea unui clip audio-video pentru ca terminalul sa descarce clipul), ci automat continutul va fi prioritizat pe sunet in defavoarea imaginii pana cand nivelul conexiunii isi revine la parametrii normali. Acest detaliu tehnic a fost implementat ca urmare a unui studiu foarte simplu: utilizatorii sesizeaza in primul rand disparitia sau sacadarea sunetului - acestea fiind primele detalii care-i deranjeaza", spune oficialul Fightersoft. "Ca si tehnologie, Star Media Center este solutia optima spre a fi implementata in proiecte de web TV, Video On Demand". Compania a fost fondata in urma cu doi ani, cu scopul de a comercializa o aplicatie la care Matei si Iftimie au inceput sa se gandeasca din liceu.
"Firma a aparut in mai 2005, relativ tarziu, avand in vedere ca impreuna cu prietenul si asociatul meu Orlando visam la acest lucru inca din timpul liceului, cand se intrezareau primele linii de cod ale aplicatiei care a redefinit streaming-ul si anume Star Media Center. Compania Fightersoft Multimedia a pornit cu doua produse: unul de advertising pentru plasme TV - creat in 2004 (pe vremea cand Monopoly TV era doar pe hartie) si unul de gestiune primara", a spune Iftimie.
"Inceputul a fost dificil, iar ascensiunea cu si mai multe obstacole. Finantarea a venit si ea ca in cazul oricarui start-up de la familie fie ca a fost vorba de bani, rabdare sau pur si simplu sustinere. Evident la acestea au contribuit si veniturile firmei realizate din vanzarea aplicatiilor. Absolut toate veniturile au fost reinvestite in echipamentele necesare dezvoltarii de noi produse sau a perfectionarii celor deja existente. Astfel au aparut Mobile Tracking System, Star Media Center in versiunea actuala si multe altele. Aceasta a fost perioada de pionierat sau idilica a Fightersoft Multimedia. Ce este important acum este viitorul".
Fightersoft Multimedia a facut anul trecut un profit de 203 euro la afaceri de 5.521 euro.
Cofondatorul Fightersoft spune ca interesul altor companii sau trusturi pentru firma a aparut dupa ce aplicatiile produse au fost prezentate in cadrul unui eveniment IT.
"Totul a inceput exact acum un an, odata cu editia 2006 a Taberei Nationale Forum IT. Aplicatiile erau deja in mare parte lansate in varianta lor preliminara si cunoscute de targetul avizat, dar odata cu mediatizarea noastra si implicit a solutiilor pe care le-am lansat in premiera internationala, a venit si primul val de propuneri - unele mai serioase altele mai putin serioase, in ultima categorie incluzand si o propunere venita din partea unui trust din Romania. Asadar propuneri au fost suficient de multe atat din tara, cat si din strainatate, dar singura care a actionat ferm si consecvent in relatia cu noi a fost Digicurve", povesteste Iftimie.
Compania americana Digicurve, producator si furnizor de continut multimedia online, a anuntat ca a achizitionat o parte din activele Fightersoft Multimedia. Digicurve este un start-up, cu venituri de aproape 18.000 de dolari in anul fiscal incheiat la 28 februarie 2007. Reprezentantul Fightersoft nu a dorit insa sa ofere detalii despre tranzactie. "Din pacate, la acest moment, nu putem da nici un fel de date privind tranzactia in curs, avand in vedere faptul ca discutam de o companie publica si de o tranzactie monitorizata de comisiile de profil din SUA. Vor fi emise in viitor declaratii de presa din partea Digicurve, conforme cu normele impuse de NASDAQ", a spus Iftimie.
In ce priveste planurile de viitor, el afirma ca pentru companie prioritatea o reprezinta "in primul rand lansarea Mobile Tracking System la nivel international in cel putin trei piete reprezentative la nivel mondial. La aceasta se adauga si lansarea mai multor proiecte de web TV, precum si vanzarea unei versiuni de end-user a Star Media Center destinata lanturilor de retail nationale si internationale."

Aplicatiile care au facut din Fightersoft o tinta de achizitie

Mobile Tracking System - o aplicatie care functioneaza in prezent in reteaua a 120 de operatori GSM din 40 de tari si care permite monitorizarea locatiei unui telefon mobil fara a fi nevoie de un echipament GPS.

ShareMobile - definit de companie ca primul YouTube din lume pentru orice telefon mobil, permite trimiterea catre un portal de continut multimedia prin intermediul telefonului (poze, imagini, filmulete etc.).

Star Media Center - permite vizualizarea/ inregistrarea de continut audio & video in direct. Utilizatorii pot vizualiza continut multimedia indiferent de calitatea conexiunii de internet mobil folosite: GPRS, EDGE sau 3G.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO