Business Hi-Tech

Flamingo isi schimba planurile de extindere pentru 2009

Flamingo isi schimba planurile de extindere pentru 2009

Dragos Simion, Flamingo: In 2009 aproape sigur vor fi variatii fata de ceea ce ne imaginam in urma cu sase luni

26.10.2008, 17:20 22

Compania Flamingo International, specializata in comertul cu produse electronice, electrocasnice si IT&C, isi va revizui estimarile financiare si planurile de extindere pentru anul viitor, in conditiile in care va exista o incetinire a consumului, cel putin in prima jumatate a anului viitor.

"Suntem in permanenta adaptare la situatia curenta, la cresterea pietei, la consum, la vanzarile pe credit. Insa pentru 2009 aproape sigur vor fi variatii fata de ceea ce ne imaginam in urma cu sase luni. Credem ca va exista cel putin in prima jumatate a anului o incetinire a consumului, care trebuie incorporata in planurile noastre de extindere", a declarat agentiei Mediafax Dragos Simion, presedintele Consiliului de Administratie al Flamingo International.
In urma cu o saptamana compania CNDPI Romsoft, care detine lantul de retail IT&C Depozitul de calculatoare, a anuntat ca inchide 12 magazine care fusesera inaugurate in acest an si ca va proceda de aceeasi maniera cu unitatile care nu sunt pe profit. Oficialii Romsoft si-au motivat decizia de restructurare prin cresterea mai mica decat estimarile a pietei, context in care compania a estimat ca un magazin nou va avea nevoie de mai mult timp pentru a trece pe profit.
"E bine sa previi. Si daca semnalele din piata sunt de asa natura, replierea a inceput. Noi am prognozat o anumita crestere si intrucat aceasta nu se intrevede, n-are rost sa ne asumam riscuri. Pasii trebuie facuti acum cu grija (...) Mai bine castiguri mai mici si sigure decat investitii pe termen lung cu profituri sub semnul intrebarii", a precizat pentru ZF Adrian Furnica, director general al CNDPI Romsoft. La jumatatea acestui an, CNDPI Romsoft anunta venituri de 29,16 mil. euro si revizuirea in sus a tintei de vanzari pe intregul an, la 58 mil. euro. Compania anuntase de asemenea planuri de extindere puternica a retelei de magazine, pana la 120 de unitati, la jumatatea anului viitor.
In ceea ce priveste Flamingo, Dragos Simion a precizat, fara a oferi alte detalii, ca planurile de extindere vor fi reanalizate si ca urmare a amanarii mai multor proiecte de retail de catre dezvoltatorii imobiliari, situatie care nu trebuie privita numai in sens negativ, deoarece micsoreaza efortul de investitii al companiei.
"Proiectele noastre de extindere depind de dezvoltatorii imobiliari. Daca ei amana, amanam implicit. Unele proiecte au fost intarziate, altele amanate. Exista un impact pe 2008 care e mai greu de contracarat, insa pentru 2009 amanarea extinderii nu e neaparat un lucru rau, deoarece ne minimizeaza efortul financiar de investitii. Este ca o bucla de reglaj naturala in contextul scaderii estimate a consumului si a cresterii economice", a afirmat Simion.
Grupul Flamingo si-a propus sa deschida in al doilea semestru al acestui an zece magazine Flanco World, fata de trei unitati de acest tip inaugurate in primele sase luni din 2008. In afara retelei Flanco World, grupul mai administreaza magazinele Flanco si Flamingo Computers.
Retailerul are ca obiectiv pentru 2008 cresterea vanzarilor cu 23%, la 210 de milioane de euro, si un profit net de 2,6 milioane de euro, in crestere de cinci ori comparativ cu rezultatul de anul trecut. In 2007, Flamingo International a avut vanzari de 171 de milioane de euro si un profit de 528.000 de euro.
Compania este listata la Bursa de Valori Bucuresti. Din actionariatul Flamingo fac parte Dragos Cinca (25,2%), QVT Fund (12,94%), Flanco Holding (10,59%) si fondurile Deutsche Bank si DWS Polska TFI, care detin impreuna 6,48% din actiunile companiei.
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO