Business Hi-Tech

France Telecom ar putea renunta la serviciile de publicitate online ale Yahoo

24.01.2007, 19:20 16

Compania France Telecom ia in considerare schimbarea agentiei de publicitate care se ocupa de portalul sau de Internet - o miscare ce ar putea ingreuna eforturile Yahoo de a-si majora cota de pe piata publicitatii online, scrie Financial Times.
Yahoo, al doilea motor de cautare din lume, furnizeaza reclame si bannere publicitare pentru portalul France Telecom. Cu un numar de 13,5 milioane de vizitatori unici, site-ul operatorului telecom se claseaza pe locul trei pe plan local, dupa site-urile Google si Microsoft, precizeaza agentia comScore World Metrix.
"Ne reconsideram optiunile", a declarat Didier Lombard, directorul executiv France Telecom. Oficialul companiei nu a exclus posibilitatea ca France Telecom sa-si creeze propria divizie de publicitate.
Lombard a precizat ca publicitatea va juca un rol semnificativ in viitorul companiei, adaugand ca publicitatea pe ecranul telefoanelor mobile s-ar putea dovedi deosebit de importanta, avand in vedere acoperirea semnificativa a retelelor de telefonie ale companiei. Firmele Telecom detin un control mai strict asupra traficului prin retelele mobile, decat asupra traficului prin retelele traditionale, constituind astfel o sursa mai profitabila pentru acestea. Asemenea altor operatori, France Telecom a privit publicitatea ca pe o noua potentiala sursa de profit, intr-o perioada in care afacerile traditionale telecom se desfasoara sub presiune.
Insa multi operatori nu au reusit inca sa obtina venituri in urma publicitatii online, ceea ce a condus la intentia companiilor telecom de a taxa operatorii de Internet care se bazeaza pe retelele lor.
Pentru Yahoo, pierderea contractului cu France Telecom ar reprezenta o noua lovitura intr-un moment in care compania incearca sa-si schimbe sistemul de publicitate. Didier Lombard a precizat totusi ca ia in considerare si pastrarea echipei de la Yahoo.
Directorul executiv France Telecom a calatorit in Silicon Valley saptamana trecuta, intr-o tentativa de a revitaliza departamentul de cercetare si dezvoltare al companiei. "Nu ne putem permite sa cheltuim bani pe cercetare si dezvoltare, daca aceasta divizie nu aduce beneficii companiei", a adaugat Lombard.
Oficialul companiei a reorganizat putin structura companiei, conectand departamentul de cercetare si dezvoltare cu managementul produselor si cu departamentul de marketing, reducand in acelasi timp numarul de proiecte la care lucreaza compania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO