Business Hi-Tech

France Telecom si Vivendi isi unesc fortele in industria de cablu TV

16.03.2004, 00:00 20

Operatorul de telefonie France Telecom si gigantul media Vivendi Universal discuta in acest moment fuzionarea diviziilor de cablu TV, FT Cable si NC Numericable, actiune care ar duce la formarea unui nou lider al pietei din Franta.
Alianta ar propulsa noua companie inainte de Noos, care detine acum suprematia pe piata de cablu TV, dupa numarul de abonati.
Grupul France Telecom este prezent pe piata din Romania prin divizia sa de telefonie mobila, Orange.
Informatia privind negocierile la varf nu a fost confirmata oficial, insa stirea a fost difuzata de Dow Jones News si preluata de cotidianul The Wall Street Journal.
Conform surselor din piata, cele doua companii franceze nu s-au pus inca de acord asupra unui element important, si anume participatia fiecarui grup la noua companie de cablu, spun sursele din piata. France Telecom vrea sa conduca noua companie, dat fiind faptul ca operatorul detine 70% din infrastructura pe care opereaza NC Numericable. Acest lucru nu pare insa sa convina oficialilor Vivendi. In caz ca se va ajunge la un acord, afacerea ar putea fi confirmata oficial in urmatoarele doua saptamani.
Analistii pietei sunt de acord: in industria de cablu franceza a inceput consolidarea pe care multe voci o anuntat inca de la finalul anului trecut. France Telecom Cable are in prezent 840.000 de clienti, fiind pe locul doi in industrie, dupa Noos, care are 1,1 milioane de abonati. NC Numericable anuntase oficial la inceputul lui 2004 cifra de 798.000 milioane de clienti. O eventuala fuziune ar duce grupul FT/Vivendi inaintea Noos. Reteaua Noos, la care France Telecom si-a vandut in 2000 participatia de 49,9% pentru 1,35 miliarde de euro, a fost detinuta pana anul trecut de grupul Suez. La finalul lui 2003, pachetul majoritar al Noos a fost cumparat de compania americana Liberty Media, pentru 660 de milioane de euro.
Grupul Liberty Media s-a declarat de la inceput interesat de numarul patru pe piata franceza de cablu, UPC France, care are cam 550.000 de abonati. Aceasta achizitie i-ar permite mentinerea titlului de lider al pietei, insa UPC nu s-a declarat dispus sa isi vanda divizia din Franta. Daca France Telecom nu ajunge la un acord cu Vivendi, Liberty ar putea incerca sa cumpere NC Numericable, scrie cotidianul francez La Tribune.
Pentru moment, nici unul dintre oficialii companiilor implicate in discutie nu au vrut sa comenteze jocurile din piata. Analistii sunt convinsi ca negocierile nu vor taragana prea mult timp, pentru ca toate companiile sunt interesate sa gaseasca o solutie cat mai profitabila, pentru ca activitatea a cam batut pasul pe loc anul trecut.
La inceputul lui 2004 televiziunea prin cablu avea o rata de penetrare in Franta de numai 13% din populatie, conform firmei de analiza MindBranch. Televiziunea prin cablu ajunge in 3,65 milioane de apartamente si case, in 1.600 de orase.
dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO