Business Hi-Tech

Grupul Austral: 35% din venituri sunt generate de comenzile online

Ligia Rosu, coordonatorul activităţii de marketing şi comunicare din cadrul grupului Austral

Ligia Rosu, coordonatorul activităţii de marketing şi comunicare din cadrul grupului Austral

Autor: Ioana Nita

13.12.2017, 00:00 164

Grupul local Austral, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de produse şi soluţii pentru birou, estimează pentru finalul acestui an o cifră de afaceri de 17 milioane de euro, în creştere cu 15% faţă de anul trecut, din care 35% provin din comezile primite online.

„Anul acesta, ponderea vânzărilor online aproape s-a dublat faţă de 2016, ajungând la 35% din rulajul Austral - ceea ce confirmă şi pentru România aceeaşi tendinţă înregistrată pe pieţele internaţionale: clienţii caută eficienţă şi valoare crescută pe care să o primească odată cu fiecare achiziţie pe care o fac, indiferent că este vorba despre companii multinaţionale, antreprenoriale sau start-up-uri”, a declarat Ligia Rosu, coordonatorul activităţii de marketing şi comunicare din cadrul grupului Austral. 

În prezent, pe piaţa B2B (business to business), clienţii îşi aleg furnizorul de produse şi soluţii pentru birou în funcţie de capacitatea de a livra comenzi integrate, respectiv de platformele de gestiune şi de comandă pe care le utilizează. Astfel, începând de anul acesta grupul a decis renunţarea la catalogul tipărit, principalul instrument-suport pentru achizitiile clasice, orientând clienţii către achiziţii online.

“Punem, în 2017, bazele pentru un nou model de business, în care eficienţa să fie cuantificabilă şi vizibilă pentru clienţi: utilizarea catalogul interactiv înseamnă o economie de timp de 80% pentru plasarea unei comenzi, de care aceştia beneficiază în mod direct”, a subliniat ea. Grupul estimează că în anul 2020, achiziţiile online vor avea o pondere de 80% în cifra de afaceri. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO