Business Hi-Tech

Hewlett-Packard: cel mai mare desant din ultimii 64 de ani

12.08.2003, 00:00 22

Hewlett-Packard si-a facut lectiile de vacanta si se pregateste sa porneasca cu surle si trambite o noua campanie de promovare a produselor sale. Primul episod era programat sa se deruleze ieri cand firma urma sa faca cel mai important anunt de lansare de produse din intreaga sa istorie de 64 de ani.
Lansarea, sustinuta in cadrul unei conferinte de presa organizate la New York, include peste 100 de noi produse, de la calculatoare personale la imprimante, aparate foto digitale si alte echipamente care, reunite, formeaza o solutie complexa pentru o casa "inteligenta".
Promovarea celor peste 100 de produse va fi realizata prin intermediul unei puternice campanii publicitare pe televiziune si presa scrisa in care HP si-a propus sa investeasca 200 de milioane de dolari.
HP, cunoscuta mai ales ca fiind producatorul numarul unu in industria imprimantelor, este totodata si cel mai mare fabricant de produse pentru consumatorii individuali. Veniturile din vanzarile de produse pentru acest segment de clienti ar urma sa se ridice in anul fiscal curent la 18 miliarde de dolari, adica aproape un sfert din cifra totala de afaceri, scrie USA Today. HP vrea insa sa-si intareasca pozitia si mai mult iar planul pentru lansarea simultana a 100 de produse si promovarea lor cu 200 de milioane de dolari se incadreaza perfect in aceasta strategie. "Consumatorii vor sa cheltuiasca bani pe acea tehnologie care face ceva pentru ei. Singurul lucru de care sunt preocupati este ca aceasta sa functioneze de fiecare data", spune Carly Fiorina, directorul executiv al companiei.
Momentul este de asemenea propice, spun cunoscatorii. Chiar daca in ultimii ani vanzarile companiei au fost cam apatice, incasarile la capitolul consumatori individuali s-au imbunatatit permanent. Cel putin in Statele Unite. Mai mult, analistii americani estimeaza ca vanzarile interne de produse electronice vor spori cu 3,5% pentru a ajunge la 99,5 miliarde de dolari in acest an. Numai incasarile producatorilor din comercializarea de aparate foto digitale  sunt asteptate sa faca un salt de 26% pana la 11 milioane de exemplare. Avantajul HP este ca vine cu o oferta care acopera aproape toate nevoile digitale ale clientilor. "HP ofera toate piesele din puzzle-ul tehnologic", spune Peter Grant, analist la firma de cercetare Gartner.
Printre noutatile care urmau sa fie anuntate ieri se numara echipament multifunctional (imprimanta, fax, scaner si copiator in aceeasi carcasa) de 399 $ care stie sa citeasca datele de pe sapte tipuri diferite de carduri de memorie dar si un asa-numit "dock" pentru copierea pe calculatorul personal a imaginilor din aparatele foto digitale sau a informatiilor din alte dipozitive (pret informativ: 79 $). Un alt echipament, tot de 399 $, primul produs de HP, va permite utilizatorului sa converteasca imaginile inregistrate pe casete video VHS sau alte medii analogice in formate pentru DVD-uri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO