Business Hi-Tech

HP fata in fata cu filozofia printingului

16.06.2004, 00:00 39



Ce asemanare exista intre o imprimanta si arbitrul unui meci de fotbal? In ambele cazuri, cu cat prezenta este mai discreta, cu atat mai bine.



"Ce-si doreste utilizatorul de la o imprimanta? Sa uite ca ea exista! ", a spus Cristian Galmeanu, Sales & Commercial Category manager pentru Hewlett-Packard Romania, la festivitatea de lansare a unei noi serii de produse, desfasurata recent la Bucuresti. "Imprimanta trebuie sa produca documente calitativ, rapid si ieftin", a explicat Galmeanu.



O data cu prezentarea noilor produse, conducerea companiei a reiterat filozofia producerii de imprimante, dar a vorbit si despre rolul tot mai important pe care incepe sa il aiba tiparirea in culori.



Un pictor demodat, un businessman serios si un adolescent rebel au fost personajele din piesa de teatru pe muzica si dans in trei acte, cu care cei de la HP au incercat sa ii faca pe cei prezenti la festivitate sa inteleaga importanta tot mai mare pe care o capata imprimarea color in lume. Cei trei au pictat, pe rand, conturul si suprafetele in miscare ale unor umbre care dansau in spatele unei planse luminate, sugerand noi si noi posibile forme care de-abia asteapta sa fie umplute cu nuantele de culoare ale noilor imprimante.



Produsul pe care mizeaza cei de la HP este imprimanta Color LaserJet 2550. "Se va vinde probabil cel mai bine din noua linie de produse", este de parere Irinel Ilie, manager al diviziei Imaging & Printing Group pentru HP Romania. Explicatia? Este prima imprimanta HP laser color cu limbaj PostScript incorporat (pentru tiparirea de documente complexe) care coboara sub limita pretului de 500 euro, devenind astfel accesibila unei mase largi de clienti.



Imprimanta, care este destinata utilizatorilor ce vor sa faca pasul catre printarea color, va fi pusa in vanzare la un pret de aproximativ 460 - 470 euro.



Radu Negoescu, Consumer Category manager la HP Romania, spune ca aceasta imprimanta reprezinta un "foarte bun raport calitate/pret". "Este produsul ideal pentru cei care doresc performante destul de mari la imprimarea alb-negru si care doresc sa imprime si color", a explicat Negoescu.



Pentru ca este optimizata pentru imprimarea alb-negru, modelul 2550 tipareste de aproape cinci ori mai rapid alb-negru decat color. Costul pentru tiparirea alb-negru este acelasi ca in cazul unei imprimante monocrome, iar imprimarea color are un cost adaugat redus, a mai spus Negoescu.



In prezent, oferta de imprimante laser color la un pret sub 500 euro este foarte limitata pe piata romaneasca, iar "produsul HP nu face rabat la calitate pentru a mentine acest pret scazut", a mai spus el.



Un alt produs lansat de HP este imprimanta Color LaserJet 4650, care tipareste alb-negru si color la o viteza de 22 de pagini pe minut, si va fi comercializata cu un pret in jur de 1.670 de euro.



Vorbind despre strategia unui cumparator care doreste sa achizitioneze o imprimanta noua, Cristian Galmeanu a comparat situatia acestuia cu a unui om care priveste un iceberg. Costurile unei imprimante se aseamana cu un iceberg, varful e vizibil, dar sub apa nu stii ce se afla, a spus el. Dupa ce cumperi imprimanta, costurile cu intretinerea, service-ul sau training-ul personalului pot depasi pretul initial al produsului. "In cazul imprimantelor HP, costurile ascunse sunt minime", a afirmat Galmeanu.



HP a anuntat si punerea in vanzare a unui multifunctional ultra-compact. Odata instalat pe birou, acesta poate tipari, trimite faxuri, scana si copia documente color si permite efectuarea si receptionarea de apeluri telefonice. Dispozitivul HP, primul cu receptor telefonic incorporat, se numeste Officejet 4255 si este disponibil la un pret aproximativ de 190 de Euro.





Nici fanii fotografiei digitale nu au fost uitati. Ei vor putea folosi noua camera HP Photosmart R707, considerata de Radu Negoescu "cea mai completa camera digitala, pentru ca inglobeaza tehnologiile HP Real Life, multe dintre ele noutati mondiale in fotografierea digitala".





Una dintre tehnologiile despre care vorbeste Negoescu este "HP Adaptive Lighting", care prelucreaza fotografia imediat dupa ce a fost efectuata, pentru a reface detaliile si contrastul: ilumineaza artificial si reface contrastul pentru zonele sub-expuse, si intuneca artificial zonele supra-expuse (arse de blitz), lasand nemodificat restul cadrului. O alta inovatie HP este "In-Camera Red-Eye removal". In modul play, dupa efectuarea pozei, utilizatorul are posibilitatea de a indeparta automat ochii rosii (camera cauta ochii, ii marcheaza, si utilizatorul decide asupra modificarilor). In cele din urma, modul "Panorama Preview" ajuta utilizatorul sa creeze o imagine panoramica, prin alipirea, direct in camera, a pana la 5 cadre succesive.





Fotografierea digitala nu se opreste insa aici, afirma cei de la HP. Compania are parteneriate cu producatori renumiti de telefoane mobile (Nokia, Sony-Ericsson), pentru perfectionarea tehnologiei de printare direct de pe telefonul mobil cu camera foto incorporata.





Comentand strategia sa orientata spre client, managerul Irinel Ilie a asimilat pozitia HP in industrie cu cea a unui caine husky in fruntea unui atelaj de sanie.





"Imaginati-va industria imprimarii ca pe o sanie de eschimosi trasa de caini", a spus ea. "Cel mai abil caine este cel din fruntea atelajului, care are intotdeauna cea mai buna perspectiva asupra drumului si alege cea mai potrivita ruta".





 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO