Business Hi-Tech

Interviu exclusiv ZF. Julien Ducarroz, CEO al grupului Orange România: Prioritatea numărul unu în acest an este finalizarea fuziunii cu fostul Romtelecom, pentru ca apoi să accelerăm integrarea sistemelor de IT, simplificarea proceselor şi îmbunătăţirea serviciilor. Venim cu două maşini şi trebuie să facem una singură din mers

JULIEN DUCARROZ, CEO al grupului Orange România

JULIEN DUCARROZ, CEO al grupului Orange România

Autor: Adrian Seceleanu

22.04.2024, 00:07 2838

♦ Orange estimează că fuziunea cu compania de servicii fixe şi crearea noii entităţi din care statul va avea 20% din acţiuni va fi finalizată până la jumătatea acestui an. Investiţiile Orange se vor concentra pe îmbunătăţirea şi consolidarea infrastructurii fixe şi mobile existente şi nu pe expansiunea în noi teritorii ♦ Existenţa unei companii cu 70% cotă de piaţă pe TV şi net fix (n. red. - RCS&RDS Digi) dar fără nicio obligaţie de a-şi deschide reţeaua fixă către alţi jucători este o „anomalie“ a pieţei de telecom din România, spune şeful Orange.

Grupul Orange, liderul pieţei locale de telecom şi una dintre cele mai mari companii din economia locală, cu afaceri cumulate de 1,6 mld. euro în 2023, are ca principală prioritate pentru acest an finalizarea fuziunii cu Romtelecom - fostul monopol din telefonia fixă şi - odată ce noua entitate legală va fi creată - accelerarea proceselor de integrare şi de simplificare a operaţiunilor, care să permită o poziţionare mai bună pe piaţă.

„Primul punct de pe agenda mea este fuziunea Orange România cu Orange România Communications (OROC), sau fostul Romtelecom, proces care, după cum aţi văzut, avansează“, a declarat Julien Ducarroz în primul interviu acordat ZF de la revenirea în România pe poziţia de CEO al Orange, în toamna anului trecut, după ce în perioada 2016-2023 a condus subsidiarele grupului francez din Republica Moldova şi Polonia.

Fuziunea Orange cu fostul Romtelecom şi crearea unei noi entităţi legale va ridica „barierele“ care până acum au împiedicat grupul să beneficieze pe deplin de activele preluate de Deutsche Telekom în 2021, respectiv să lanseze campanii de marketing încrucişate către bazele de clienţi din mobil şi fix, sau să demareze la viteză maximă o operaţiune de unificare a sistemelor de IT . „În ceea ce priveşte poziţia Orange, cred că nu e un secret pentru nimeni, a fost o perioadă dificilă şi va rămâne aşa până când vom reuşi să fuzionăm cu compania de servicii fixe, pentru că multe lucruri merg pe următoarea rută: <<Ştim ce trebuie să facem, dar nu putem face nimic până când nu fuzionăm>>. Ceea ce putem face este să ne pregătim pentru momentul în care vom putea face aceste lucruri. Când am venit eu la conducerea companiei, multă lume spunea că nu suntem într-o formă bună pentru că fuziunea nu a avut loc încă. Aşa că înlăturarea acestui obstacol este primul punct pe agenda mea. Faptul că eu am preluat poziţia de CEO şi pentru compania de servicii fixă ajută, dar mai sunt încă alte etape, cum ar fi atunci când vorbim despre unificarea sistemelor, despre posibilitatea de a face o campanie de marketing încrucişat în rândul clienţilor pe care îi au cele două companii. Odată ce entitatea juridică va fi înfiinţată atunci acest lucru va fi posibil. Pe partea comercială s-au făcut multe lucruri în ceea ce priveşte brandul. Marca este Orange în ambele companii, dar nu a fost posibilă unificarea sistemelor, deoarece a fost nevoie să păstrăm două companii independente, chiar dacă exista un contract intragrup. Fuziunea juridică ne va permite să facem aceste lucruri. Asta nu înseamnă că sistemele de IT vor deveni unul singur peste noapte. Dar vom putea accelera procesele“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro