Business Hi-Tech

Larry Ellison, seful Oracle: Urmatoarea oferta pentru BEA Systems va fi mai mica de 6,7 mld. $

Larry Ellison, seful Oracle: Urmatoarea oferta pentru BEA Systems va fi mai mica de 6,7 mld. $

Larry Ellison, directorul executiv al Oracle, spune ca nu va plati mai mult de 6,7 miliarde de dolari pentru preluarea BEA Systems

19.11.2007, 20:31 33

"Daca vom face o noua oferta, pretul va fi mai mic", a declarat Ellison. BEA, cu sediul in San Jose, California, a lasat sa expire oferta de achizitie a Oracle, care era dispusa sa achite 17 dolari pe actiune. BEA a anuntat ca ar fi dispusa sa accepte o oferta de preluare la un pret de 21 de dolari pe actiune, ceea ce ar evalua compania la 8,23 mld. dolari. Oficialii Oracle au spus ca acest pret este "imposibil de mare".
Achizitia BEA ar ajuta Oracle sa concureze pozitia de lider a IBM pe piata aplicatiilor middleware, un software care ajuta diferite programe sa partajeze informatiile.
Pe de alta parte, compania a anuntat ca va lansa la inceputul anului viitor aplicatii software ce integreaza tehnologii provenite din recentele achizitii ale firmei.
Anterior, Oracle a evitat sa raspunda clientilor cand vor fi livrate aceste noi aplicatii, ce poarta numele de cod Fusion, iar saptamana trecuta mai multi directori ai companiei au mentionat doar ca vor fi disponibile in anul 2008.
Insa Larry Elisson, directorul executiv, a declarat ca noua linie de produse isi va face debutul in prima jumatate a anului viitor. "Iar aceasta nu inseamna luna iunie", a mai spus Ellison, in cadrul targului anual Oracle OpenWorld 2007, ce s-a desfasurat in San Francisco in perioada 11-15 noiembrie.
Oracle, care a realizat un numar record de 41 de achizitii in 45 de luni, va lansa initial o noua aplicatie de automatizare a fortei de vanzari (SFA), care va beneficia de pachete de integrare preinstalate pentru suita ERP Oracle E-Business Suite, a precizat Ellison.
Reprezentantul Oracle a precizat ca, in loc sa dezvolte aplicatii foarte complexe, precum suite complete CRM (managementul relatiilor cu clientii) sau HR (resurse umane), compania se va axa pe dezvoltarea de module, ce vor putea fi integrate in cadrul aplicatiilor existente.
Noua aplicatie de SFA, denumita Sales Prospector, este prima din cele trei soft-uri Fusion pe care Oracle intentioneaza sa le lanseze pe piata in S1 2008. In esenta, Sales Prospector va scana datele de baza ale companiilor pentru a identifica ce tipuri de produse sunt achizitionate de catre ce tip de clienti si va optimiza procesul de marketing in incercarea de a spori vanzarile.
Celelalte doua produse sunt Sales References si Sales Tools.
Fiind intrebat cand va fi disponibila o suita HR completa, Ellison a evitat un raspuns direct, precizand ca aplicatiile Fusion vor fi lansate pe rand. "Este un proces de evolutie gradual", a spus Ellison, adaugand ca Oracle isi va rescrie ulterior toate aplicatiile sale astfel incat sa poata oferi o versiune Fusion pentru fiecare domeniu principal de activitate.
Acest proces va dura insa destul de mult, Ellison chiar glumind ca se va finaliza in 2025, atunci cand "el nu va mai fi printre cei vii".
Principala prioritate pentru companie este asigurarea interoperabilitatii cu softurile existente, a subliniat reprezentantul companiei, amintind ca pachetele de integrare preinstalate Fusion vor oferi suport atat aplicatiile Oracle, cat si cele non-Oracle (PeopleSoft, Siebel, JD Edwards, dar si SAP, principalul rival al companiei).
"In al doilea rand, softurile Fusion trebuie sa fie disponibile si sub forma SaaS (software as a service, aplicatii gazduite si accesibile direct prin internet - n. red.), abordarea traditionala nemaifiind suficienta", a declarat Ellison.
Referindu-se din nou la domeniul automatizarii fortei de vanzari, oficialul Oracle considera ca produsele concurente de la SalesForce.com si Siebel reprezinta servicii de generatia intai (1G), care faciliteaza directorilor procesul de estimari.
"Aplicatiile Fusion de generatia a doua (2G) nu sunt insa concepute pentru a inlocui produsele SalesForce.com sau Siebel", a declarat Ellison, adaugand: "SFA-ul Fusion va coexista cu alte aplicatii si, in plus, va oferi instrumente de business intelligence pentru personalul de vanzari si va fi disponibil sub forma SaaS".
Directorul executiv Oracle a prezentat evolutia recenta a programului de suport tehnic Unbreakable Linux, ce concureaza cu oferta companiei Red Hat, care comercializeaza distributia Linux omonima.
In cadrul editiei OpenWorld de anul trecut, Oracle a anuntat ca va oferi servicii complete de suport pentru utilizatorii Red Hat Linux, la preturi cu pana la 50% mai mici decat cele practicate de catre Red Hat.
Saptamana trecuta, Oracle a anuntat ca 1.500 de companii s-au alaturat programului Unbreakable Linux in decursul ultimului an - un numar considerat de companie impresionant, avand in vedere ca in primele sase luni Oracle incheiase contracte cu doar 26 de firme.
Printre clientii serviciului de suport al Oracle se numara Yahoo!, Dell, Activision (producator de jocuri video), Mitsubishi, Nissan sau Universitatea Stanford.
"Am realizat aceasta performanta doar prin consolidarea echipei de vanzari pe Linux", a declarat Ellison. El a adaugat ca scopul initial al serviciului de suport era sa rezolve probleme tehnice minore si sa pastreze compatibilitatea cu distributia Red Hat initiala.
Desi a lasat de inteles ca Oracle inregistreaza un ritm de crestere mai rapid decat concurentul sau pe acest segment, Ellison a spus ca Red Hat se afla in ascensiune, deoarece intreaga piata a sistemelor de operare Linux creste.
Intr-adevar, Red Hat a castigat "mii de clienti" in ultimul trimestru fiscal, conform directorului executiv Matthew Szulik, iar compania isi pastreaza pozitia de lider pe segmentul "enterprise Linux".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO