Business Hi-Tech

LG Romania avanseaza pe plasme si mobile

LG Romania avanseaza pe plasme si mobile

Roh Pan Ock este noul presedinte al LG Romania

12.03.2009, 18:06 72

LG Electronics Romania, subsidiara locala a producatorului sud-coreean de echipamente IT&C, electronice si electrocasnice, a raportat anul trecut afaceri de 152 mil. dolari (103,8 mil. euro), in crestere cu 20% fata de 2007.

Previziunile companiei pentru 2009 sunt mai rezervate, oficialii companiei anuntand ca nu se mai asteapta la o rata de crestere similara cu cea din anii anteriori.
"In contextul economic actual, compania (...) planifica o crestere bazata pe optimizarea potofoliului de produse si pe cresterea cotei de piata. Estimam o crestere procentuala de doua cifre, care nu se va ridica insa la nivelul celei din 2008", a declarat Roh Pan Ock, noul presedinte al LG Romania, care a preluat functia in februarie.
In decembrie, compania si-a redus obiectivul de crestere privind rulajului pe 2008, dupa ce afacerile au avut un declin usor in semestrul al doilea, ca urmare a situatiei financiare globale. LG Romania anuntase la inceputul lui 2008 ca vizeaza o crestere de aproape 40% a veniturilor, la 140 mil. euro, fata de nivelul de 104 mil. euro din 2007.
Oficialii companiei spun ca au inregistrat cresteri puternice pe principalele categorii de produse: televizoare LCD si televizoare cu plasma, monitoare LCD, telefoane mobile, sisteme audio si sisteme home theater.
Astfel, compania si-a pastrat pozitia a doua pe segmentul televizoarelor LCD, cu o cota de piata de 18,5% in 2008. Compania s-a mentinut pe acelasi loc si pe segmentul televizoarelor cu plasma, cota de piata crescand in schimb cu 6% la 33,6%.
Reprezentantii companiei au mai precizat ca LG este al patrulea brand pe piata telefoanelor mobile din Romania, avand o cota de 7,4%. Modelele Secret, Shine si Viewty au fost cel mai bine vandute din portofoliul LG.
In ceea ce priveste monitoarele cu cristale lichide (LCD), LG a avut anul trecut o cota de piata de 23,7%, care a plasat compania pe primul loc - pozitie detinuta si in 2007. Compania s-a situat pe prima pozitie si pe segmentul dispozitivelor de stocare optica, cu o cota de 22%.
LG a inregistrat vanzari sustinute si pe segmentul produselor home entertainment, ocupand pozitia a doua pe segmentul home theater, cu o cota de piata de 17%, respectiv pe microsisteme (24%).
LG si-a mentinut a doua cota de piata pe segmentul echipamentelor de climatizare, cu 12%. De asemenea, pe segmentul frigiderelor SidebySide, LG a obtinut pozitia a doua, cu o cota de piata de 28%.
"Suntem increzatori in succesul nostru pentru anul in curs si intentionam sa ne crestem cota de piata pe categoriile de produse cheie, chiar si in contextul economic actual", a adaugat presedintele LG Romania.
Roh Pan Ock l-a inlocuit pe Han Khyu in luna februarie a acestui an. Roh lucreaza in LG din anul 1990 si a detinut de-a lungul timpului mai multe pozitii de conducere in cadrul birourilor de Austria si Coreea de Sud.
LG a demarat in 2008 la nivel global un plan de restructurare, prin care, pentru prima oara in istoria companiei, a numit in pozitii de top management directori care nu sunt de origine coreeana.
Ca urmare, la sfarsitul lui 2008, functia de director de operatiuni (COO) al LG Romania a fost preluata de Daniel Mitel, care a mai lucrat la Coca-Cola (Romania si Rusia), Interbands (Gillette) sau Brau Union. Inainte de a veni la LG, Mitel a fost COO al Servisair/Globeground Canada.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO