Business Hi-Tech

Mai multe date si poze pentru cumparatorii online

17.08.2006, 19:08 17

In timp ce "explozia" publicitatii online a propagat undele inovatiilor aduse de Web 2.0 catre vasta majoritate a site-urilor media, majoritatea paginilor web de comert online sunt inca blocate intr-un stadiu incipient de dezvoltare (Web 1.0), scrie New York Times.
Web 2.0 este un termen utilizat pentru a descrie tranzitia Internetului de la o simpla "colectie" de pagini web catre platforme de calcul cu multiple functionalitati, care gestioneaza aplicatii web accesibile de catre utilizatorii finali.
Unii analisti se asteptau ca situatia sa se schimbe rapid anul trecut, dupa ce trei companii au platit in total peste 1,7 mld. dolari (1,3 mld. euro) pentru achizitionarea unor site-uri care compara preturile pentru un produs din diferite magazine online, precum Shopping.com, Shopzilla si Pricegrabber. Cu toate acestea, de la acea data putini antreprenori si-au investit banii in comertul online.
Dar aceasta situatie pare ca se va schimba, odata cu recenta lansare a doua noi servicii de comert online, Mpire.com si Slide.com, care prezinta noi variatii in metoda traditionala de cautare online a produselor.
Mpire, lansat la sfarsitul lunii iunie, le permite cumparatorilor sa vizualizeze ultimele preturi ale milioanelor de produse disponibile online, bazate pe informatii de pe eBay, iar apoi compara preturile si alte atribute cu cele ale produselor disponibile pe marile site-uri, precum Overstock, eBay, Craigslist si Amazon.com.
"Am vrut sa le arat consumatorilor ce preturi ar trebui, de fapt, sa plateasca pentru un produs", a declarat Matthew Hulett, director executiv Mpire, citat de New York Times. Ideea lui urmareste succesul Zillow.com, care a atras o atentie considerabila la inceputul acestui an cand a inceput sa listeze estimari ale preturilor de vanzare pentru case. Dar, spre deosebire de Zillow, Mpire castiga de pe urma companiilor care vand pe site si care platesc intre 10 si 20 de centi pentru fiecare accesare a adresei lor. Mpire a adaugat pe site multe componente specifice paginilor de networking social, a notat Weiner, oferindu-le utilizatorilor posibilitatea de a le trimite prietenilor informatii despre produse, sa adauge pareri asupra descrierilor unor anumite produse.
Slide.com, spre deosebire de Mpire, incearca sa aduca experienta cumparaturilor direct la utilizatorul computerului, decat sa directioneze vizitatorul catre o anumita pagina de Internet. Serviciul, condus de unul dintre fondatorii PayPal, Max Levchin, a inceput ca o pagina web care le permitea utilizatorilor sa-si partajeze online fotografiile.
Levchin spune ca aceasta facilitate, care a atras milioane de utilizatori, a fost esentiala in testarea terenului pentru un serviciu de cumparaturi online in care utilizatorii sa se inregistreze pentru a vizualiza prezentari foto ale unor produse pe care sunt interesati sa le cumpere.
"Una din problemele pe care Slide incearca sa o solutioneze este saturarea informationala a internetului," a afirmat Levchin. "Sunt prea multe site-uri care iti arata ce produse sa cumperi. Acest site iti permite sa aduci pe ecranul tau exact ceea ce vrei sa vezi."
Slide castiga un comision cuprins intre 5 si 15% pentru fiecare achizitie facuta prin intermediul site-ului.


Ghizi pentru shoppingul online

Saturarea informationala a Internetului - numarul prea mare de site-uri care arata ce produse sa cumperi, a creat oportunitatea aparitiei a noi servicii de ghidare a cumparatorilor online

Mpire.com compara preturile a milioane de produse, atat cele cerute de simpli utilizatori pe eBay sau Craigslist, cat si cele afisate de pagini web precum si Amazon.com, pentru a sugera "pretul corect al unui produs"

Slide.com ofera imagini si informatii detaliate despre produsele solicitate de utilizatori

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO