Business Hi-Tech

Mai puţin de unu din zece telefoane din România este un smartphone, faţă de unu din şapte regional

Mai puţin de unu din zece telefoane din România este un smartphone, faţă de unu din şapte regional

Autor: Adrian Dumitrache

08.11.2011, 00:05 498

Doar 8,4% din clienţii operatorilor de telefonie mobilă din România deţin un smartphone (telefon cu sistem de operare şi care oferă acces la internet), comparativ cu o medie de 14% întâlnită la nivelul ţărilor din Europa Centrală şi de Est, potrivit datelor dintr-un studiu realizat de GfK în perioada mai - iulie 2011.

"Din deţinătorii de telefoane mobile din Europa Centrală şi de Est 14% au un smartphone. La o privire mai atentă, cea mai mare incidenţă a deţinătorilor de smartphone este întâlnită în Slovenia, Turcia şi Lituania, în timp ce în ţări precum Slovacia, Ucraina şi România procentul deţinătorilor de astfel de modele este modest", arată studiul GfK.

La finele lunii iunie, primii patru operatori de telefonie mobilă de pe piaţa locală aveau peste 25 milioane de clienţi.

Potrivit studiului CEE Telco Industry Report 2011, accesarea internetului de pe telefonul mobil pare să fie proporţională cu incidenţa telefoanelor inteligente.

"Acest grup progresiv de consumatori stârneşte interesul retailerilor, deoarece deţi­nătorii de telefoane inteligente reprezintă 31% din persoanele care fac cumpărături online. Acestea sunt principalele concluzii ale CEE Telco Industry Report 2011, un studiu internaţional derulat în 15 ţări din Europa Centrală şi de Est pe un eşantion total de peste 15.000 respondenţi", precizează GfK.

Deţinătorii de telefoane inteligente reprezintă un target atractiv pentru industria publicităţii, deoarece probabilitatea de a-i atinge prin publicitatea online este considerabil mai mare în comparaţie cu posesorii de telefoane clasice, potrivit datelor din studiu.

"În contrast cu aceştia, deţinătorii de smartphone sunt mai activi în accesarea internetului de pe telefonul mobil şi prezintă un interes mai mare faţă de serviciile online, cum ar fi cumpărăturile online sau internet banking. Totodată, 75% din deţinătorii de smartphone din regiunea Europei Centrale şi de Est accesează reţelele sociale pentru a comunica cu alte persoane", se mai arată în comunicat.

În general, mai puţin de 20% din utilizatorii de internet din această regiune a Europei fac cumpărături online. "În Cehia, unde achiziţiile online sunt cele mai populare comparativ cu restul regiunii, 54% din populaţia online caută chilipiruri. Slovacia şi Slovenia sunt de asemenea lideri în regiune în privinţa cumpărăturilor online. În acelaşi timp, există loc de dezvoltare pe această zonă în ţări precum Turcia, Ucraina şi Kazahstan, ţări cu o utilizare timidă a cum­părăturilor online", potrivit GfK.

Studiul CEE Telco Industry Report 2011 a fost derulat pe un eşantion de 15.000 de respondenţi din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est printre care şi România, Rusia şi Turcia. Interviurile au fost realizate în perioada mai - iulie 2011, iar rezultatele sunt reprezentative la nivel naţional pentru fiecare ţară participantă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO