Business Hi-Tech

MB Distribution va colabora cu chinezii de la Lenovo

21.09.2005, 18:37 63

Compania de distributie a produselor IT MB Distribution a incheiat primul semestru cu o cifra de afaceri de 9,8 mil. euro, in crestere cu 37% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Compania se asteapta ca pana la finalul acestui an sa atinga un nivel al vanzarilor de 25 milioane de euro in conditiile sezonalitatii de pe piata IT&C, datorita careia vanzarile ating un varf in trimestrele al treilea si al patrulea.

"Multe dintre institutiile de stat cumpara mai multe echipamente IT la finalul anului pentru a nu pierde banii care le sunt alocati de la buget in acel an. In plus, in ultimele doua luni ale anului exista o inclinatie pentru cumparaturi," spune Ion Coltan, directorul general al companiei. Pe intreg anul trecut societatea a inregistrat vanzari de 20 milioane de euro. Compania, infiintata in 1993 distribuie produse ale Epson, Ricoh, IBM, Allied Telesyn, Liebert sau Metrologic.

MB Distribution va incepe sa colaboreze in urmatoarele luni si cu reprezentanta din Romania a companiei chineze Levono, cea care a preluat in prima jumatate a acestui an divizia de computere personale a IBM. Compania chineza, care are ambitia de a deveni cel de-al treilea producator mondial de PC-uri, a preluat toate contractele de distributie ale IBM. "Am avut o crestere de 60% pe produsele hardware ale IBM si de 67% pentru software-ul IBM. Pentru produsele Ricoh am avut, de asemenea o crestere de 60% pe primul semestru al anului, iar pentru Epson am avut o scadere de 5%," spune Ion Coltan, directorul general al MB Distribution.

Compania nu mai este din acest an distribuitor unic al produselor Epson, pe piata distributiei produselor acestei companii intrand si Tornado Systems. Noul contract semnat de Epson pentru distributia in Romania nu a afectat insa rezultatele pe primul semestru, distributia produselor Epson prin Tornado incepand din luna iulie. Conform reprezentantilor companiei, MB Distribution nu are in plan pe termen scurt incheierea de noi contracte de distributie cu alti producatori de echipamente IT, pentru ca nu doreste sa creeze o concurenta.

"Produsele pe care le distribuim acum de la companii diferite nu se suprapun decat foarte putin. Nu de gandim sa incheiem noi contracte pentru ca nu dorim sa le facem concurenta celor pe care deja le distribuim", spune Coltan.

MB Distribution lucreaza cu aproximativ 250 de dealeri, dintre care, aproximativ 80 sunt parteneri permanenti, conform directorului general al companiei. Produsele americanilor de la IBM detin o cota de 31% in vanzarile MB Distribution, urmate de cele ale Epson cu 26% si Ricoh cu 13%. Compania a inregistrat cea mai mare crestere a activitatii pe partea de servicii, care a ajuns sa detina o pondere de 12% in afacerile din prima jumatate a anului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO