Business Hi-Tech

Media Galaxy si Altex ataca piata telecom impreuna cu Orange

03.12.2004, 00:00 46

Pe masura ce piata de electrocasnice mari, de folosinta indelungata, incepe sa scada ca volum si incasari, companiile de retail se simt atrase tot mai mult de segmentul IT&C, unde cresterea vanzarilor este puternica si avansul tehnologiei stimuleaza continuu piata, a explicat Dan Ostahie decizia grupului Altex de a intra pe piata telecom alaturi de Orange.
In acest moment, segmentul IT&C reprezinta cam 15% din afacerile grupului, iar ponderea lui creste continuu, a explicat presedintele Altex. Compania mizeaza anul acesta pe o cifra de afaceri de 170-180 milioane de euro, a declarat pentru ZF Dan Ostahie, presedintele grupului de firme. "Vanzarile de electrocasnice <>, cum le-am spus noi, au scazut anul acesta 5-10%, in timp ce vanzarile de echipament IT&C cresc cu 50%", a precizat Dan Ostahie. "Acest lucru ne-a permis sa crestem, in medie, cu 10-15% fata de anul trecut", a spus el.
Media Galaxy, la finalul lunii august, acumulase cu numai doua magazine incasari de 9 milioane de euro. In prezent sunt patru magazine sub acest brand, iar compania si-a propus sa extinda reteaua de retail pentru produse multimedia in 14 locatii pana la finalul lui 2006. "Este un lan de magazine care poate concura cu succes cele occidentale", a apreciat Yves Gauthier, director executiv adjunct al Orange.
In urma acordului de ieri cu Orange, Altex si divizia specializata in echipament multimedia Media Galaxy, au devenit distribuitori pentru produse si servicii oferite de operatorul de telefonie mobila. Toate acestea, de la cartele pre-paid pana la telefonul inteligent (SmartPhone) lansat de curand de Orange pot fi cumparate din oricare magazin apartinand grupului Altex. Ba chiar si in rate, cu ajutorul ofertei "credit cu buletinul", lansata de companie anul acesta. "Am reusit sa facem ca terminalele middle si high-end sa fie practic disponibile opentru marele public", a declarat Costin Soare, sales manager pentru IT&C in cadrul grupului Altex.
Lansarea parteneriatului cu operatorul de telefonie mobila a fost marcata de asemenea prin reduceri de pret, pentru clientii Media Galaxy. Telefoanele Samsung C110 si Samsung X120 - primul telefon cu ecran OLED (urmatorul pas dupa plasma) sunt de gasit numai in aceste magazine. De asemenea, Motorola C116 si Siemens A52 sunt disponibile la pret special. In Media Galaxy mai sunt de gasit noul Communicator de la Nokia si primul telefon inteligent adus pe piata locala de Orange, SVP C500, care ruleaza pe soft Microsoft.
Terminalele sunt o parte importanta a acestui business, au precizat oficialii Altex. Un factor important de crestere al vanzarilor il reprezinta rata de schimbare a telefoanelor. "Studiile arata ca 5% dintre utilizatori isi schimba telefonul la 6 luni, 18% la un an, iar 40% dintre utilizatori la cel mult doi ani", a precizat responsabilul Altex.
La toate acestea, Altex a adaugat si o gama extinsa de accesorii pentru telefoane mobile, care sunt aduse sub un brand propriu - Cellularline, cu peste 300 de diverse componente, pentru majoritatea modelelor de celulare existente pe piata.
"Am vrut sa aducem in magazinele noastre nu numai produse, ci si servicii, pentru ca acestea vor face diferenta intre
Grupul Altex isi continua astfel extinderea pe segmentul retail pentru echipamente IT&C, dupa ce a lansat anul acesta magazinele Media Galaxy si a lansat brandul de computere Davio, care s-a dovedit un succes de piata. Acestea sunt disponibile acum in 10 configuratii, includ atat computere de birou, cat si laptopuri. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO