Business Hi-Tech

Microsoft ar putea cumpara 5% din Facebook, evaluata la 10 mld. $

26.09.2007, 19:22 17

Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, ar putea plati intre 300 si 500 mil. dolari (213 - 355 mil. euro) pentru a prelua o participatie de pana la 5% la site-ul de networking social Facebook, scrie Wall Street Journal.
Multi analisti au fost dezamagiti atunci cand Mark Zuckerberg, fondatorul si directorul executiv Facebook, a refuzat anul trecut o oferta de achizitie de 900 mil. dolari (639,3 mil. euro). Insa, posibila oferta din partea Microsoft ar evalua site-ul social la aproximativ 10 mld. dolari (7,1 mld. euro).
Facebook a atras milioane de tineri din intreaga lume dupa ce a devenit deschis publicului in urma cu un an. Un pachet de actiuni la popularul site ar oferi companiei Microsoft oportunitati de a-si extinde vanzarile publicitare online.
Numarul de vizitatori din Statele Unite ai site-ului Facebook aproape s-a dublat comparativ cu luna august a anului trecut, la 33,7 milioane, potrivit agentiei de rating comScore. MySpace, cel mai mare site de networking social de pe internet, a inregistrat o crestere de 23% a numarului de vizitatori, la 68,4 milioane.
Microsoft, care deja are o intelegere cu Facebook pe partea de publicitate, ar putea lua in considerare achizitia unei participatii pentru a tine la distanta rivalul Google, cel mai utilizat motor de cautare pe internet.
Potrivit Wall Street Journal, discutiile intre Microsoft si Facebook se afla intr-un stadiu incipient, iar Google si-a exprimat, de asemenea, interesul.
Reprezentantii celor trei firme nu au dorit sa comenteze situatia.
Cheltuielile publicitare pe site-urile de networking social se vor dubla la 900 mil. dolari (639,3 mil. euro) anul acesta, urmand ca Facebook si MySpace sa acapareze trei sferturi din veniturile totale, precizeaza analistii de la firma de cercetare eMarketer. Microsoft, Google si Yahoo! doresc sa obtina o cota cat mai mare pe aceasta piata. In luna august a anului trecut, Google a incheiat un acord cu MySpace pentru a oferi servicii de cautare si servicii publicitare pe site-ul social. Yahoo!, cel mai vizitat site din Statele Unite, a semnat luna trecuta un contract pentru a comercializa reclame video si bannere publicitare prin cel mai popular site de networking social din Marea Britanie, Bebo.
Veniturile din publicitate ale companiei Microsoft au crescut cu 21% in anul fiscal incheiat pe 30 iunie, totalizand 1,84 mld. dolari (1,41 mld. euro), in timp ce Google a raportat incasari de 13,3 mld. dolari (10,2 mld. euro) in aceeasi perioada de timp.
Potrivit comScore, in luna august Google a gestionat de cinci ori mai multe interogari ale motorului de cautare decat Microsoft. Actiunile Microsoft au urcat ieri cu 43 de centi pe bursa Nasdaq, inchizand la 29,08 dolari (20,65 euro).
De la inceputul anului, titlurile companiei s-au depreciat cu 2,6%, in timp ce actiunile Google au crescut cu 23%.


De ce intru pe Facebook

Am facut o obisnuinta din a imi verifica, in fiecare dimineata, conturile de Facebook, Netlog sau Hi5. Am inceput in urma cu un an si am ajuns la 140 de prieteni. Circa 60% din acestia sunt garantati, deoarece pe restul inca nu ii cunosc (sunt prieteni ai prietenilor mei).
"Mic copil", ar spune unii care se mandresc cu peste sapte mii de prieteni in toata lumea, prezenti pe toate cele cinci continente - ca si cum la numai 20 si un pic de ani ar fi strabatut tot mapamondul si s-ar fi imprietenit cu toata lumea. Pentru foarte multi dintre netlog-isti asa incepe fiecare dimineata - deschid PC-ul, intru pe internet si incep "sa imi administrez prietenii".
Prietenii prietenilor, prietenii din liceu, prietenii colegilor de faculate, fostii si fostele prietene, toti intra intr-o singura lista, care, in ultima perioada, atrage mai multa atentie decat un telefon mobil de ultima generatie.
"Cu cat mai multi prieteni, cu atat mai bine", imi spun numerosi colegi. Fiecare utilizator isi poate incarca poze care au un singur scop: de a te face sa accesezi
profilul lor.
O vizita in plus creste audienta, ducand astfel la cresterea numarului de prieteni si a intregii retele virtuale. Intr-un final, reusita profilului tau se masoara in numarul de vizite si comentarii pe care le-ai adunat si, desigur, numarul de prieteni pe care ii ai, dintre care pe trei sferturi probabil ca nu ii vei vedea fizic niciodata. (Vlad Anastasiu)

Vlad Anastasiu este redactor al Ziarului Financiar in cadrul departamentului Business International

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO