Business Hi-Tech

Microsoft relanseaza MSN pentru telefoane mobile

19.06.2007, 18:56 13

Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, a lansat o noua varianta a portalului MSN, optimizata pentru telefoane mobile, scrie presa internationala.
In Statele Unite, dispozitivele mobile cu acces la Internet reprezinta doar o fractiune din totalul conexiunilor la reteaua globala, iar telefoanele mobile cu o putere de procesare din ce in ce mai mare si conexiunile de mare viteza deschid noi oportunitati pentru jucatori mari precum Microsoft.
"Credem ca exista un punct de inflexiune aici. Exista un nou front care se deschide pe ecranele telefoanelor mobile", a declarat Phil Holden, directorul Microsoft al departamentului de servicii mobile pentru Web.
In prezent, exista 32 de milioane de utilizatori ai serviciului de Internet mobil in Statele Unite. Analistii se asteapta ca acest numar sa se tripleze la 110 milioane pana in 2011. Noul portal, care poate fi accesat la adresa mobile.msn.com, ofera servicii de stiri si divertisment, precum si acces la e-mail si mesagerie instantanee. Atunci cand un utilizator acceseaza portalul MSN, platforma detecteaza automat modelul aparatului si optimizeaza site-ul pentru ecranul respectiv.
Relansarea portalului survine la cateva saptamani inainte de intrarea pe piata a mult anticipatului Apple iPhone, care va beneficia de puternicul browser Safari, cu ajutorul caruia utilizatorii vor putea vizualiza paginile Web asa cum au fost concepute pentru computer. Competitia pe piata este acerba. Rivalii Google si Yahoo! incearca sa-si faca simtita prezenta pe acest segment, iar operatorii de telefonie mobila vor sa-si pastreze clientii prin intermediul portalurilor proprii. Microsoft a precizat ca nu va introduce publicitate pe portalul MSN imediat, dar se asteapta sa implementeze bannere sau mesaje publicitare.
Obiectivul final pentru orice jucator este o cota pe piata publicitatii pentru dispozitive mobile, estimata la 3 mld. dolari (2,25 mld. euro) pana la sfarsitul anului curent, potrivit ABI Research. Firma de cercetare se asteapta ca piata sa creasca de sase ori pana in 2011, la 19 mld. dolari (14,25 mld. euro).
Pe de alta parte, Microsoft a anuntat ca va cumpara un pachet de actiuni de aproape 1% la Sichuan Changhong Electric, producatorul chinez de televizoare si aparatura electronica. Conform intelegerii, Microsoft va plati 94 mil. yuani (9,25 mil. euro) pentru participatie, respectiv un pret de 6,27 yuani (61 eurocenti) pe actiune, cu 43% mai mic decat ultima cotatie la bursa inregistrata de titlurile companiei chineze.
Companiile au convenit sa coopereze pentru dezvoltarea, productia si comercializarea televizoarelor, PC-urilor si ale altor echipamente de divertisment digital.
Sichuan Changhong a inregistrat un profit net de 96,32 mil. yuani (9,48 mil. euro) in primul trimestru fiscal, in crestere cu 24% fata de perioada similara a anului precedent. Vanzarile au totalizat 4,97 mld. yuani (489,4 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO