Business Hi-Tech

Microsoft testeaza piata spaniola a web-ului mobil

08.06.2000, 00:00 14



Grupul Microsoft si firma Telefonica Moviles Espana au inceput ieri testele pentru primul serviciu de Internet mobil in limba spaniola, informeaza Wall Street Journal Europe. De-a lungul mai multor luni, 2000 de utilizatori (atat persoane fizice, cat si companii) isi vor putea folosi telefoanele mobile pentru a trimite si primi mesaje electronice sau pentru a naviga in retea. Clientii din randurile companiilor vor putea accesa, in plus, un calendar Microsoft Exchange pentru a-si consulta si aduce la zi lista de contacte.

Pentru Microsoft, testul lansat ieri marcheaza un nou pas in ofensiva sa pe piata serviciilor de Internet fara fir, dupa recenta infiintare a unui joint venture cu producatorul suedez de telefoane celulare Ericsson si dupa achizitia firmei de servicii wireless Sendit AB. Pentru Telefonica Moviles (divizia de telefonie mobila a grupului Telefonica), proiectul semnaleaza ambitia sa de a introduce web-ul "la purtator" in Spania si, in curand, in America Latina.

Analistii apreciaza ca serviciile de Internet fara fir vor cunoaste o adevarata explozie pe plan mondial. Potrivit firmei Ericsson, in 2006 cel putin 600 de milioane de persoane se vor conecta in retea cu ajutorul telefonului celular. Nu este de mirare ca aceasta piata uriasa atrage interesul atat al producatorilor de telefoane cat si al celor de software. Desi s-a lansat tarziu in aventura Internetului fara fir, Microsoft a recuperat rapid timpul pierdut, devenind tot mai pregatit sa cucereasca piata aplicatiilor mobile, asa cum a facut-o in domeniul software-ului pentru computere.

"Pentru moment inca nu exista pe piata aplicatii pentru browsing sau pentru e-mail adaptate telefoanelor mobile. Microsoft are oportunitatea de a cuceri un segment important de piata daca reuseste sa ofere primul aceste produse", declara Pontus Herin, analist in cadrul institutului Redeye AB din Stockholm.

La randul sau, Telefonica Moviles spera sa fie prima care sa profite de entuziasmul spaniolilor fata de comunicatiile mobile (44% din populatie dispune de telefoane celulare) pentru a oferi servicii de acces la Internetul fara fir. Implinirea acestei ambitii nu va fi insa un lucru usor, avand in vedere ca piata locala este deja aglomerata. Airtel SA si Banco Santander Central Hispano (BSCH) au anuntat la inceputul acestei saptamani lansarea primului sistem de plata prin intermediul telefonului mobil din Spania. Similar sistemelor deja aplicate in tarile scadinave, acesta permite clientilor sa plateasca pentru anumite servicii (oferite de companii participante la program) prin simpla formare a unui cod pe tastatura celularelor.

Pentru Telefonica, testele incepute ieri impreuna cu Microsoft constituie in plus si o ocazie de a verifica eficacitatea serviciilor sale de Internet rapid bazate pe tehnologia GPRS (General Packet Radio System). Acest sistem asigura un trafic de date mult superior celui oferit de tehnologia GSM, fara a egala insa performantele standardului UMTS (Universal Mobile Telecommunication System) care va fi utilizat pentru viitoarea generatie de telefonie mobila. Un purtator de cuvant al grupului Telefonica a declarat ca serviciile GPRS vor fi disponibile in Spania spre sfarsitul acestui an, cu aproape noua luni inainte de lansarea primului serviciu UMTS. Compania spaniola a anuntat ca pachetul "e-mocion" (care grupeaza toate serviciile de transmisie a datelor fara fir oferite de Telefonica) va functiona cu ambele tehnologii, astfel incat trecerea de la norma GPRS la viitorul standard UMTS se va face fara probleme.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO