Business Hi-Tech

Motoarele de cautare se specializeaza si pe blog-uri

16.09.2005, 19:39 14

Blogosfera, spatiul virtual unde milioane de utilizatori publica jurnale personale online (blog-uri), a inceput sa se aglomereze tot mai mult, motiv pentru care marile companii au hotarat ca este nevoie de putina organizare, scrie publicatia online Washington Post. Google a lansat o versiune beta a serviciului de cautare in blog-uri, la doi ani dupa ce a achizitionat tehnologia care sta la baza site-ului specializat in publicarea de jurnale personale online Blogger.com (si el, intre timp, cumparat de Google). Blog Search (http://blogsearch. google.com) va permite utilizatorilor sa caute prin jurnalele personale online de pe Internet, in functie de cuvinte cheie, pe acelea care cuprind materiale pe o anumita tema. Tocmai pentru ca numarul blog-urilor creste exponential, iar subiectele abordate sunt extrem de variate, de la politica la arta culinara, de la scoala la vacante, de la relatii personale la cariera si afaceri, cititorii intampina de multe ori probleme atunci cand vor sa gaseasca un anumit blog pe tema care ii intereseaza. Din acest motiv, mai multe motoare de cautare, printre care si Google, cel mai mare din lume pe acest segment, au inceput sa organizeze blog-urile pentru a ajuta utilizatorii sa gaseasca mai repede subiectele de interes din acestea, comenteaza Washington Post. "Motoarele de cautare traditionale se pricep sa efectueze cautari eficiente prin continutul de pe Internet", a precizat Allen Weiner, vicepresedintele companiei de cercetare Gartner. "Insa utilizatorii au tot mai mult nevoie de cautari specializate pe anumite domenii de pe web, cum ar fi si jurnalele personale online", a mai spus el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO