Business Hi-Tech

Neogen: Veniturile din publicitate vor avea o pondere mai mare in cifra de afaceri

Neogen: Veniturile din publicitate vor avea o pondere mai mare in cifra de afaceri

Veniturile Neogen generate de publicitatea online ar putea depasi in viitor veniturile generate de BestJobs.ro

12.09.2006, 18:38 16

Neogen, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de Internet, a depasit dupa primele opt luni ale anului incasarile de anul trecut de 850.000 de euro, a declarat pentru Ziarul Financiar Calin Fusu, director general al Neogen. Oficialii companiei estimeaza pentru acest an venituri totale de aproximativ 1,5 milioane de euro.
De curand, portalul neogen.ro a fost lansat sub o noua versiune. "Viziunea echipei de management a Neogen se schimba, la fel ca si necesitatile utilizatorilor site-ului. Aceasta duce la ajustari, o data sau de doua ori pe an, a paginii principale a portalului", a explicat Fusu.
Odata cu noua versiune a portalului, compania a lansat si un serviciu de publicitate video. "Acest tip de publicitate este similar cu clipurile publicitare difuzate la TV, doar ca in cazul publicitatii video afisate pe neogen.ro audienta poate alege sau nu sa vizualizeze reclama, aceasta nefiind transmisa fortat", a precizat Fusu. El a adaugat ca doar cine doreste poate accesa aceste clipuri publicitare, ceea ce reprezinta un avantaj pentru cumparatorii de servicii de publicitate care pot plati in functie de numarul de vizualizari.
Oficialii companiei cred ca si in Romania acest tip de publicitate va deveni popular, avand in vedere ca in Occident are succes. "Ea se adreseaza in principal companiilor mari, care au ca principal scop branding-ul", mai spune Fusu.
Clipuri publicitare TV adaptate pentru Internet circula de cativa ani pe mail-urile romanilor, deci in principiu piata ar putea accepta cu usurinta acest tip de publicitate. Insa serviciul ar putea intampina probleme din cauza vitezei mici a conexiunilor la Internet pe care le folosesc inca multi romani si care face dificila vizualizarea clipurilor, considera Ciprian Stavar, consultant pe piata de Internet. El a plecat de curand de pe pozitia de director de marketing si comunicare de la VodaNet, un alt jucator important din web-ul romanesc.
"In orice caz, acest tip de publicitate va avea succes in functie de informatia pe care o ofera utilizatorului. Indiferent cum este ambalata acesta informatie, video sau text, ea trebuie sa fie relevanta pentru utilizator, altfel risti sa fie doar ceva placut ochiului", considera Stavar.
Oficialul Neogen se asteapta ca ponderea veniturilor generate de publicitatea online sa creasca pe viitor. "Piata de publicitate online este mai mare decat cea de recrutare sau de hosting, deci mi se pare natural sa ne creasca ponderea veniturilor din publicitate, pana la depasirea celor din recrutare (generate de bestjobs.ro, aflat in proprietatea Neogen - n. red.)", a declarat Fusu. BestJobs anuntase in aprilie ca a ajuns la nivelul de 700.000 de CV-uri inregistrate in baza de date.
Piata de recrutare online ar putea atinge in acest an aproximativ doua milioane de euro, a declarat anterior Orlando Nicoara, director general al MP Interactiv. In acelasi timp piata de publicitate online va ajunge la aproximativ cinci milioane de euro, conform jucatorilor din piata. Neogen activeaza pe piata locala de Internet din anul 2000. In acest moment compania are 70 de angajati in Romania, Bulgaria, Serbia si Republica Moldova. Pana la sfarsitul anului numarul angajatilor va creste la 75, conform oficialilor companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO