Business Hi-Tech

Noul „boom“ din digital va fi cel al colectării şi interpretării datelor obţinute online direct şi cu aprobarea clienţilor

Noul „boom“ din digital va fi cel al colectării şi...

Autor: Adrian Seceleanu

17.11.2014, 00:07 1024

Marile companii nu mai vor studii de piaţă „inexacte şi scumpe“, ci date care reflectă realitatea, preluate direct de la clienţi care ajută în mod direct la modelarea şi opti­mi­zarea businessului, spun Vlad Bomboe şi Dan Mărculescu, fondatorii companiei de tehnologie şi marketing Fullscreen Digital. Compania, cu afaceri estimate la 1 mil. euro în acest an, are în plan să iasă pe pieţele inter­naţionale cu Footprints Analytics, o soluţie care analizează traficul şi com­porta­mentul în magazine sau malluri de către clienţii care deţin un smartphone cu conexiune Wi-Fi.

„Smartphone-ul din mâna consu­ma­to­rului ne poate oferi, cu acordul acestuia, infor­maţii de aur“, spune Vlad Bomboe, unul dintre fondatorii Fullscreen Digital, o com­panie de tehnologie şi marketing digital care pariază că „dependenţa“ utilizatorilor de aplicaţii, pe de o parte, şi necesitatea com­pa­niilor pentru asemenea date, pe de altă parte, o vor ajuta să ajungă într-un orizont de cinci ani de zile să aibă succes la nivel global cu un produs care să răspundă acestor cerinţe.

„În cinci ani vrem să avem succes cu cel puţin un produs care să aibă un exit. Iar exitul acesta să vină după o investiţie de la un fond din Statele Unite“, adaugă Dan Măr­culescu, cofondator al Fullscreen Digital.

Planul companiei este să dezvolte şi să testeze pe piaţa locală produse care apoi să fie „exportate“ la nivel internaţional. Deşi este încă în urma pieţelor occidentale din punctul de vedere al digitalizării, România are rate semnificative de creştere: dacă în întreg anul 2010 pe piaţa locală se vindeau doar 400.000 de smartphone-uri, în acest an un număr egal sau chiar mai mare de unităţi se vor vinde cel mai probabil într-o singură lună, în decembrie, ducând astfel stocul de telefoane inteligente în uz de pe piaţă la aproximativ 8 milioane.

Pe această evoluţie explozivă se bazează Footprints - soluţia dezvoltată de companie care le permite proprietarilor de malluri sau maga­zine să observe şi să analizeze com­porta­mentul clienţilor. „Nu te interesează şi nu colectezi datele personale ale posesorului tele­fonului, dar ştii că zece oameni sunt inte­re­saţi de ceva sau că majoritatea celor care intră într-un shopping center dimineaţa între 9 şi 11 sunt mai interesaţi de magazinul x decât de magazinul y. Sau că majoritatea celor care sunt interesaţi de pantofii roşii sunt interesaţi şi de bluza albastră“, explică Dan Mărculescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO