Business Hi-Tech

Noul CEO al ProVision: Nu mai vindem. Nu este un moment potrivit pentru un exit

Noul CEO al ProVision: Nu mai vindem. Nu este un moment potrivit pentru un exit
15.12.2008, 18:22 758

Distribuitorul roman de solutii si servicii de securitate informatica ProVision, cu afaceri estimate la 10 mil. euro anul acesta, a oprit discutiile de vanzare a companiei, in mare parte din cauza situatiei economice internationale. Discutiile ar putea fi reluate in toamna anul viitor.

In primavara acestui an, ProVision a fost tinta unei achizitii estimate la 8-10 mil. euro, conform unor surse din piata. Printre posibilii cumparatori se numara grupul american Arrow, unul dintre cei mai mari distribuitori de electronice din lume.
"Nu este un moment potrivit pentru un exit in contextul actual. Companiile multinationale incearca acum sa se restructureze. Expansiunea catre pietele emergente aproape s-a stopat si chiar daca nu s-a oprit complet, probabil ca se va realiza la un pret foarte mic, resursele fiind limitate", a declarat pentru ZF Iulian Medeleanu, noul director executiv al ProVision, care a preluat functia de la Alexandru Andriescu, fondatorul si actionarul unic al companiei.
Andriescu, 38 de ani, va ramane in functia de presedinte al ProVision, urmand sa se ocupe de strategia de dezvoltare si identificarea unor noi nise de piata.
"ProVision este companie creata de Alexandru Andriescu, iar dorinta lui este sa duca mai departe aceasta companie. Modul in care s-au conturat discutiile cu potentialii cumparatori in primavara mentineau conditia ca ProVision sa isi continue dezvoltarea pe segmentul securitatii informatice", a precizat Medeleanu.
ProVision, care activeaza si pe piata de distributie IT/Multimedia (laptop-uri, televizoare LCD, MP3 playere), a purtat discutii cu doi potentiali parteneri, spune CEO-ul companiei, fara a preciza identitatea acestora. "Nu doream sa vindem pentru pret, ci pentru continuitate. Ne doream sa ne aliem cu un partener care sa ne ajute sa evoluam in piata. Punctele pe care trebuia sa le agream erau legate de planurile de dezvoltare pe urmatorii trei ani, precum si de investitiile in companii pe urmatorii doi ani", explica el.
Medeleanu este de parere ca piata romaneasca de-abia acum incepe sa inteleaga nevoia serviciilor de securitate informatica, in special pe fondul crizei financiare. El considera ca acest segment de piata are foarte putine sanse sa fie afectat datorita faptului ca investitiile externe nu sunt foarte mari, iar impactul unei solutii de securitate asupra businessului unei companii este semnificativ.
"Cred ca industria IT va avea de suferit. In distributie deja se simt in piata restrangeri ale activitatilor. Noi am inceput prin a face distributie de produse IT, dar in ultimii sase ani ne-am axat pe securitatea informatica, pe consultanta in domeniu, precum si pe produse cu valoare adaugata", a afirmat Medeleanu.
Comentand motivele retragerii lui Andriescu din functia de CEO, Medeleanu a precizat ca implicarea in activitatea operationala a companiei nu ii mai permitea explorarea unor noi nise de piata.
"Fiind implicat in activitatea operationala, esti practic coplesit de problemele zilnice. Am agreat ca este nevoie de o persoana care sa preia partea de conducere/organizare a companiei. Rolul meu va fi sa transform in produse si servicii ideile create de Alexandru Andriescu. El poate identifica oportunitati in piata la care altii nu se gandesc", explica Medeleanu.
Stategia pe termen mediu a ProVision vizeaza, de asemenea, consolidarea echipei de angajati, care numara 62 de persoane in prezent.
In ultimii doi ani, compania a inceput sa recruteze oameni noi, care au lucrat in companii multinationale si care au dobandit o anumita experienta. Acestia s-au incadrat mai dificil in cultura ProVision, spune Medeleanu. "ProVision a inceput ca o firma mica si inca are angajati de la infiintare, de acum zece ani. Avem doar experienta pietei locale si obiectivul va fi integrarea oamenilor care au experimentat procese ce au functionat pe pietele externe."
ProVision urmareste, de asemenea, consilidarea relatiei cu partenerii, deoarece nu livreaza direct catre utilizatorii finali, iar implementarile se realizeaza prin intermediul partenerilor. "Identificarea de oportunitati insa ne apartine in egala masura", a adaugat directorul ProVision.
Compania va mai angaja consultanti de vanzari anul viitor, in incercarea de dezvolta partea de relationship marketing cu partenerii sai.
"Noi nu vindem produse, ci solutii integrate. Si in produsele de larg consum clientii rar pot defini ce au nevoie. Impreuna cu consultantii nostri, un client in zona bancara sau din zona IT poate sa identifice mai bine ce necesitati are cu exactitate", a spus Medeleanu.
Citand un studiu de piata al firmei de analiza International Data Corporation (IDC), reprezentantii companiei spun ca solutia ProVision Security are o cota de piata de 43% pe segmentul securitatii informatiei, ocupand prima pozitie in topul de profil.
Obiectivul companiei va fi mentinerea cotei, in conditiile in care piata va creste cu circa 10-15% in ciuda situatiei economice mondiale.
Fondat in 1997 sub numele initial ProVision Software Division, grupul de companii ProVision estimeaza atingerea unui volum al afacerilor de 10 mil. euro la finele acestui an, in crestere fata de nivelul de 7,5 mil. euro raportat in 2007.
Medeleanu nu a oferit estimari cu privire la evolutia businessului in 2009, precizand ca ProVision nu tinteste un rulaj mare, ci impunerea pe segmentul securitatii informatice.
"Ne vom atinge obiectivul pe acest an si nu cred ca vom fi afectati de criza. Activam pe un business de nisa, care se afla la un nivel de dezvoltare incipienta. Nu avem de unde sa cadem", a spus oficialul companiei. Reprezentantii companiei nu au oferit detalii despre nivelul profitului inregistrat. Potrivit datelor publicate de Ministerul Finantelor, ProVision a incheiat anul trecut cu un castig net de 36.700 de euro. Din grup faceau parte mai multe firme, care au fost radiate in luna mai a acestui an.
Iulian Medeleanu a mai precizat ca ProVision ia in calcul extinderea in regiune, cel mai probabil in Bulgaria. "Vrem sa facem acest lucru cu ajutorul unor parteneri. Am stabilit un plan si ramane sa stabilim momentul cel mai oportun pentru a face acest pas."
Compania era concentrata pana de curand numai in Bucuresti, dar anul acesta si-a extins activitatea in Iasi, Cluj si Timisoara.
"Am mers acolo unde au fost investitii. Din fericire, in ultimii patru ani, Romania a inceput sa se bucure de investitii si in afara Capitalei", spune Medeleanu.
 
Noul CEO al ProVision
Iulian Medeleanu, 37 de ani, a lucrat timp de peste 12 ani in zona comerciala, ocupand functia de director de vanzari in cadrul subsidiarelor locale a PepsiCo, SABMiller si Heineken. Pe parcursul ultimului an a fost consultant pentru Aston Carter din Belgia, companie care se ocupa de plasarea de freelanceri in zona de IT. "A fost un job interesant, care m-a ajutat sa fac tranzitul spre tehnologia informatiei", spune Medeleanu. A studiat avocatura in cadrul Universitatii Ecologice din Bucuresti si a absolvit cursurile MBA ale Open University din Marea Britanie. Medeleanu s-a intalnit cu Andriescu pentru prima oara in 1998. "Am fost clientul lui. Am cumparat primul meu computer de la ProVision, iar Alexandru s-a ocupat personal de mine. Ne-am consultant de-a lungul timpul in ceea ce priveste decizii de business, iar acum am hotarat ca a venit momentul sa si actionam."

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO