Business Hi-Tech

Omnilogic scaneaza piata pentru achizitii strategice

14.05.2004, 00:00 13

Omnilogic, distribuitor de echipament IT&C prezent de pe piata romaneasca de 12 ani, isi consolideaza afacerea in perspectiva integrarii in Uniunea Europeana si spera sa ajunga in 2007 la o cifra de afaceri de 200-300 de milioane de dolari pe an, fata de 70 de milioane de dolari anul trecut.
Anul acesta, afacerile tind spre 100 de milioane de dolari apreciaza oficialii companiei, iar Omnilogic vrea sa isi majoreze portofoliul prin achizitii strategice. "Cautam in special firme care produc solutii tehnologice, care au clienti importanti in domeniul guvernamental, bancar sau pe partea de comunicatii. De asemenea, furnizori de servicii profesionale, tot printre cei cu un portofoliu de clienti asigurat", a spus Gabriel Marin, directorul general al Omnilogic.
Pentru companie nu cifra de afaceri este cu adevarat importanta, a explicat el, ci profitabilitatea. "Am renuntat la numeroase segmente de activitate care nu aduceau profit, chiar daca insemnau o importanta sursa de cashflow pentru companie", a spus el. Reorganizarea a inceput in 1999, cand Omnilogic a renuntat la distribuirea unor componente hardware (hard-discuri) sau la unele din aplicatiile software pe care le distribuia (aplicatii Microsoft). "Hard-discurile ne aduceau cam 0,5% din profit, iar aplicatiile Microsoft 1,5%. Am decis sa ne concentram pe segmentele cu o profitabilitate mai crescuta", a spus Gabriel Marin.
Astfel, din simplu distribuitor de hardware si software, Omnilogic a devenit in timp un furnizor de solutii, orientandu-se din ce in ce mai mult spre distributia de echipament pentru retea si contractele de servicii pentru clientii-companii. Este si normal. In primul rand, piata de copmunicatii creste puternic. Anul trecut, aproximativ 60% din incasarile companiei au venit din produsele furnizate industriei comunicatiilor, a dezvaluit seful Omnilogic. Tendinta pe piata romaneasca a telefoniei, mobile si fixe, este de crestere, desfasurandu-se in continuare importante proiecte de dezvoltare a infrastructurii. "Cred ca aceasta crestere sustinuta va fi continuata cel putin 5-6 ani de acum inainte", a declarat Marin.
Pe de alta parte, un contract de servicii aduce castiguri de 25 de euro pe ora, o afacere extrem de profitabila, spune Gabriel Marin. Iar tendinta este de crestere, mai ales ca firmele concurente sunt in general companii multinationale, care au preturi de cateva ori mai mari.
Infiintata in 1992 ca distribuitor de produse hardware si soft, compania a avut anul urmator afaceri de 7,3 milioane de dolari, crescand continuu pana in 1999. Atunci, planurile de reorganizare au schimbat orientarea companiei spre activitati mai profitabile. Dupa aproape doi ani de transformari, "noul" Omnilogic a avut pe 2002 incasari de 60 de milioane de dolari, iar anul trecut a urcat la 70 de milioane $. Gabriel Marin apreciaza ca nivelul incasarilor va creste "considerabil" anul acesta, fara a face alte precizari. Conform oficialilor companiei, obiectivul ar fi in jurul a 100 de milioane de dolari. Unicul actionar al Omnilogic este GT Holding Austria.
dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO