Business Hi-Tech

Omnilogic: Tehnologia nu mai inoveaza, ci se adapteaza la piata

20.05.2005, 18:55 20

Cercetarea si dezvoltarea nu mai produc tehnologii revolutionare, spectaculoase, ci sustin o noua strategie de business a companiilor IT&C: adaptarea la cerintele tot mai complexe ale utilizatorilor, a declarat Gabriel Marin, directorul executiv al Omnilogic, in cadrul celei de-a saptea editii a evenimentului anual Convergent Networks, organizat de companie impreuna cu IDG.

Omnilogic, unul dintre cei mai importanti furnizori de echipamente si servicii IT&C din Romania, si-a crescut afacerile anul trecut cu 50%, ajungand la peste 120 de milioane de dolari (96,7 mil. euro), dupa ce in 2003 a avut incasari de 80 mil. $ (69 de milioane de euro).

"Urmam si noi aceste evolutii din industria IT&C si ne orientam spre servicii care sa le asigure companiilor posibilitatea de a oferi acele servicii cerute pe piata locala", a declarat pentru ZF Gabriel Marin.

In acest moment, motorul de crestere al industriei IT&C nu mai este cercetarea in domeniul tehnologiilor noi, care sa schimbe piata, spune oficialul Omnilogic. Industria creste in special datorita cerintelor consumatorilor: muzica in format digital, video on demand, push to talk si alte asemenea servicii cu valoare adaugata. La fel, in cazul companiilor, motoarele de crestere sunt serviciile on demand, softurile de raportare a activitatii companiei, pentru relatii cu clientii sau servicii online. Cu alte cuvinte, industria exploateaza in acest moment acumularea de descoperiri si inovatii tehnologice din ultimii ani.

Pentru a raspunde acestor cereri extrem de complexe, retelele de comunicatii devin convergente. Astfel, companiile trebuie sa gaseasca o solutie pentru crearea unui sistem unificat in care pot circula date, voce, exista capacitati de stocare, acces mobil pentru angajati si peste toate acestea securitate informatica. Idealul spre care tind companiile, inclusiv cele romanesti care se pregatesc pentru piata extrem de concurentiala din UE, este mediul de lucru in timp real. Practic, acces la toate resursele companiei, fie ca angajatul este la birou sau pe teren, cu un control semnificativ din partea managementului si un raport precis asupra activitatilor generale.

"Industria IT&C trebuie sa raspunda in acest moment nevoii companiilor de a avea servicii de calitate pentru client, scazand insa gradul de complexitate tehnologica a solutiei spre beneficiul managerului IT", au explicat oficialii Omnilogic.

Problema principala in Romania ramane in continuare lipsa unei infrastructuri de comunicatii nationale si locale care sa faca fata cerintelor unor servicii tot mai complexe catre clientul final. RomTelecom, operatorii de cablu sau cei de retele fie nu pot asigura largimea de banda necesara serviciilor multimedia pentru client, fie nu pot asigura acoperirea necesara pentru utilizatori.

"Este pentru prima oara cand cererea de servicii de Internet in banda larga depaseste cu mult oferta de pe piata", a declarat Varujan Pambuccian, presedintele comisiei IT&C din Camera Deputatilor.

Singura solutie pentru aceasta problema pare a fi instalarea retelelor metropolitane de fibra optica, o parte urmand sa fie realizate din cauza cererilor exprese ale Uniunii Europene.

"Noi am incercat sa realizam o astfel de retea de mai multi ani, insa nu exista cadrul legal care sa permita ingroparea fibrei pe terenul apartinand domeniului public", a precizat Gabriel Marin. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO