Business Hi-Tech

Orange a lansat comercial solutia BlackBerry

04.10.2005, 18:28 15

Operatorul de telefonie mobila Orange Romania si producatorul canadian de solutii pentru comunicatii mobile Research in Motion (RIM) au lansat comercial in premiera pe piata locala solutia BlackBerry, atat pentru clientii companii mari, cat si pentru utilizatori individuali si companii mici. Anuntul vine la numai cinci luni dupa ce producatorul canadian a semnat acorduri de distributie cu principalii operatori de telefonie mobile din Romania, Orange si Connex, pentru aducerea tehnologiei si a terminalelor BlackBerry si pe piata locala. Cei doi operatori si-au au anuntat atunci intentia de a lansa acest serviciu comercial cat mai rapid cu putinta.

Orange a lansat acum solutia BlackBerry Enterprise se adreseaza clientilor corporate, care detin un server de e-mail propriu si au angajati care se deplaseaza frecvent pe teren. Acestia au nevoie permanent sa comunice prin e-mail cu clientii sau partenerii de afaceri ai companiei, in timp real si in conditii de maxima securitate a transmisiilor de date.

Tehnologia BlackBerry este de tip "push" (mesajele nu raman pe server, sunt trimise instant catre echipamentul de buzunar) si permite receptionarea automata a mesajelor e-mail, fara ca utilizatorul sa fie obligat sa isi verifice periodic casuta de e-mail.

Cu BlackBerry, abonatii Orange pot de asemenea sa raspunda rapid la mesaje si pot citi si retransmite fisierele atasate (documente, fotografii, prezentari).

Mai mult, prin sincronizarea mobila a terminalului BlackBerry cu aplicatia Outlook de pe propriul PC, utilizatorii isi pot consulta agenda de contacte, calendarul pentru a vedea intalnirile stabilite, pot accesa informatii privind clientii firmei, ofertele de pret, stocurile disponibile, rapoartele de vanzari si alte asemenea informatii. Ei pot naviga pe Internet si de asemenea pot folosi terminalul mobil BlackBerry pentru apelurile de voce, acesta avand functiile complete ale unui telefon mobil.

Companiile au asftel la dispozitie toate instrumentele necesare comunicarii in miscare intr-un singur terminal mobil, ceea ce inseamna o activitate mai eficienta, o imbunatatire a relatiei acestora cu clientii intrucat pot raspunde prompt cererilor acestora, creand astfel premisele pentru cresterea vanzarilor si imbunatatind imaginea companiei.

BlackBerry Enterprise de la Orange este o solutie de comunicare care include toate elementele necesare functionarii optime a serviciului: un abonament la serviciul BlackBerry Enterprise, software BlackBerry Enterprise Server, licente de utilizator pentru BlackBerry Enterprise Server si terminale mobile BlackBerry.

Clientii Orange din Romania pot alege in acest moment unul din cele doua terminale disponibile: BlackBerry 7290 Wireless Handheld si Siemens SK 65.

Abonamentul la acest serviciu permite trafic e-mail practic nelimitat si poate fi activat pe aceeasi cartela SIM cu serviciul de voce.

Software-ul BlackBerry Enterprise Server se instaleaza pe un server in reteaua interna de calculatoare a companiei fara sa aduca modificari majore arhitecturii acesteia, Orange oferind si suport pentru acest proces.

Utilizatorii individuali si companiile mici au la dispozitie o solutie BlackBerry prin care beneficiaza de acces pana la zece conturi de e-mail, fara a fi necesara instalarea unui software de server. Orice abonat Orange poate comunica astfel prin e-mail, oricand doresc si oriunde s-ar afla, cu prietenii sau partenerii de afaceri. Orange pune la dispozitie clientilor sai un abonament de 35 de dolari pe luna pentru solutia BlackBerry, iar cei care aleg acest serviciu pana la 30 noiembrie 2005 beneficiaza o luna de trafic e-mail gratuit si terminal BlackBerry la preturi speciale.

De asemenea, cei care au deja serviciul sau se aboneaza la Internet Dial-up sau Wirefree Broadband si opteaza pentru solutia BlackBerry pentru Internet e-mail vor beneficia de o reducere de 20% atat la abonamentul pentru solutia BlackBerry, cat si pentru Internet Dial-up si Wirefree Broadband.

"Lansand BlackBerry, Orange isi tine promisiunea de a oferi mobilitate deplina clientilor oricand doresc si oriunde s-ar afla, in tara sau in strainatate in tarile unde Orange are incheiate acorduri de GPRS roaming, pentru o comunicare mai eficienta atat in sectorul de afaceri, cat si pentru timpul liber", a spus Richard Moat, director executiv (CEO) al Orange Romania.

"In momentul de fata BlackBerry functioneaza prin tehnologia GPRS, iar de la inceputul anului viitor, Orange va folosi viteza mult mai mare de transmisie permisa prin EDGE, aceasta urmand sa creasca in viitor prin reteaua de generatia a treia (3G)", a adaugat el.

In luna august, Orange Romania a depasit pragul de 6 milioane de clienti pe piata locala, dupa ce in luna ianuarie ajunsese la 5 milioane de utilizatori. Operatorul a raportat in primele sase luni ale anului venituri de 388 milioane de euro, in crestere cu 44,8% fata de perioada incheiata la 30 iunie 2004 (268 milioane de euro). Pe intreg anul 2004, operatorul a raportat incasari de 624 milioane de euro si un profit operational inainte de cheltuielile de depreciere si amortizare de 335 milioane de euro.

Research in Motion este unul dintre cei mai populari furnizori de solutii de comunicatii mobile pentru segmentul companiilor.

Dezvoltand componente hardware, software si servicii compatibile cu multiple tehnologii, Blackberry a devenit rapid un standard in America, iar companiile europene adopta si ele in prezent aceste solutii de comunicare in timp real.

In trimestrul doi al lui 2005, incasarile Research in Motion au crescut cu 58% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 490 de milioane de dolari (407 milioane de euro), iar profitul net a urcat cu peste 50%, ajungand la 111 milioane de dolari (92 de milioane de euro).

Aproape 600.000 de noi clienti au adoptat Blackberry in cele trei luni, iar in total numarul de utilizatori ai tehnologiei canadiene a depasit 3,65 milioane in toata lumea.

"Asteptam incasari anuale de peste 2 miliarde de dolari (1,66 miliarde de euro) si o baza de clienti de peste 5 milioane pana la finalul anului", a spus unul dintre oficialii RIM.



Thierry Millett, noul director comercial al companiei

Noul director comercial al Orange Romania este Thierry Millett, care a preluat aceasta functie incepand de ieri, dupa ce Yves Gauthier a fost promovat in pozitia de director general al filialei operatorului de telefonie mobila din Olanda, spun oficialii companiei.

Millet este angajat al France Telecom din anul 1988, ocupand functii in departamentele IT, vanzari si distributie in Franta si Brazilia si, mai recent, director regional de vanzari al diviziei Pays de la Loire apartinand France Telecom. Yves Gauthier a detinut functia de director comercial al Orange Romania din anul 2001 si a fost deputy CEO (director executiv adjunct) al operatorului dupa plecarea lui Bernard Moscheni, fostul CEO al Orange Romania la Mobistar Belgia, care apartine tot grupului francez.

"Thierry are o vasta experienta comerciala si cunoaste bine industria de telecomunicatii. Romania are o importanta strategica pentru Orange si dorim sa maximizam oportunitatile acestei piete in crestere, a declarat Richard Moat, directorul executiv al Orange Romania.

"Yves a obtinut rezultate excelente intr-o perioada scurta de timp, iar Orange Romania va cauta sa consolideze succesul mai departe sub indrumarea lui Thierry", a spus el.

Plecarea lui Yves Gauthier a fost anuntata in luna august, cand a fost numit la conducerea Orange Olanda. El va prelua insa fotoliul de director executiv abia in luna noiembrie. Numirea lui Yves Gauthier a avut loc dupa ce David Holliday, cel care a indeplinit anterior acest rol, a devenit vicepresedintele companiei pentru Orientul Mijlociu si Africa.

Orange este prezent in Olanda din anul 2003, in vreme ce in Romania si-a inceput activitatea in anul 1996 sub numele de MobilRom, rebrandingul avand loc in aprilie 2002.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO