Business Hi-Tech

PCFun.ro si ElectroFun.ro tintesc peste 1 mil. $ din vanzari prin credite online

PCFun.ro si ElectroFun.ro tintesc peste 1 mil. $ din vanzari prin credite online

Madalin Durca, director de marketing al PCFun.ro/ElectroFun.ro: Cresterea cursului de schimb euro-leu comparativ cu perioada de minim din vara anului 2007 a condus la cresterea preturilor de vanzare pentru toate produsele comercializate de catre PCFun.ro si ElectroFun.ro.

27.05.2008, 20:29 57

Magazinele online PCFun.ro si ElectroFun.ro, operate de catre compania locala FiT Distribution, au lansat un serviciu de creditare online de la care se asteapta sa genereze 8% din vanzarile de 15 mil. dolari (9,5 mil. euro) estimate pentru acest an.
"Vanzarea de credit nu este foarte bine valorificata de catre magazinele noastre, pentru ca utilizatorul cauta in primul rand sa simplifice procesul de achizitie. In urmatoarele luni dorim ca vanzarile prin credite online sa atinga un nivel de 8% din cifra de afaceri a PCFun.ro si ElectroFun.ro", a declarat pentru ZF Madalin Durca, directorul de marketing al celor doua magazine online.
In primul trimestru al acestui an, veniturile companiei FiT Distribution, detinuta de catre omul de afaceri Marius Ghenea, au totalizat 5 mil. dolari (3,34 mil. euro). Din aceasta suma, retailerul de produse IT PCFun.ro a generat 2 mil. dolari (1,33 mil. euro), in timp ce ElectroFun.ro, primul magazin online dedicat produselor electronice si electrocasnice, a adus 0,5 mil. dolari (0,33 mil. euro). "Comparativ cu primul trimestru al anului 2007, cifra de afaceri aproape s-a dublat", a declarat Durca, adaugand ca firma isi mentine estimarile pentru sfarsitul acestui an - 25 mil. dolari (15,88 mil. euro), dintre care 15 mil. dolari (9,53 mil. euro) din comertul online (PCFun/ElectroFun).
"Suntem preocupati insa de evolutia generala a pietei si de influentele nefavorabile pe care factorii externi le pot avea", a mai spus Durca. El considera ca evolutia cursului valutar a inhibat achizitia de produse IT, electronice si electrocasnice pe piata locala. "Cresterea cursului de schimb euro-leu comparativ cu perioada de minim din vara anului 2007 a condus la cresterea preturilor de vanzare pentru toate produsele comercializate de catre PCFun.ro si ElectroFun.ro", a declarat Durca.
Serviciul de creditare Cnet lansat de catre cele doua magazine online este oferit in parteneriat cu compania Cetelem IFN, divizia locala de credite de consum a grupului francez BNP Paribas si cel mai mare jucator de pe piata romaneasca de profil.
Conform oficialilor companiei, serviciul asigura rate fixe pe intreaga durata a contractului si se adreseaza persoanelor fizice, pensionari sau salariati, care realizeaza venituri din profesii liberale si au o vechime de minimum trei luni la locul actual de munca.
Procesul de creditare se realizeaza aproape in totalitate online. Clientii care doresc sa achizitioneze un produs prin credit lanseaza o comanda de minimum 600 de lei pe PCFun.ro sau ElectroFun.ro bifand optiunea "rate Cetelem". Utilizatorii trebuie apoi sa completeze un formular de solicitare pe site-ul Cetelem, dupa care tiparesc contractul de credit, pe care il semneaza si il trimit prin posta la sediul Cetelem, alaturi de celelalte documente necesare obtinerii creditului (copie act de identitate, adeverinta de venit etc.). Reprezentantii PCFun.ro au precizat ca ratele inca nu se pot plati prin card bancar, ci la birourile Cetelem din tara, insa iau in considerare introducerea unei astfel de facilitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO