Business Hi-Tech

Peste 12 milioane de utilizatori detin propriul blog

25.07.2006, 18:48 19

Aproximativ 8% din totalul utilizatorilor de Internet din SUA, adica aproximativ 12 milioane de utilizatori, detin cel putin un blog - jurnal personalizat online, conform unui studiu realizat de compania de cercetare a pietei Pew Internet & American Life Project.
Conform aceluiasi raport, peste 39%, adica 57 de milioane dintre utilizatorii americani de Internet, citesc cu regularitate informatiile care se gasesc in blog-uri, scrie The New York Times.
Marea majoritate a utilizatorilor de jurnale personalizate online sau asa-zisii bloggeri, cum mai sunt ei numiti, nu au publicat niciodata un articol in vreun ziar sau o revista in varianta traditionala, pe hartie, conform studiului Pew Internet & American Life Project. Acestia utilizeaza in general Internetul, si deci blog-urile, pentru a discuta despre viata lor personala, dar cu toate acestea sunt cititi de foarte multi utilizatori de Internet.
"Acesta este un portret decent al celor care frecventeaza "blogosfera" (totalitatea jurnalelor personalizate online- n.r.)", a declarat Lee Rainie, director de proiect. "Utilizatorii sunt oameni obisnuiti, care nu au nimic iesit din comun si care acceseaza zilnic un blog", a mai spus Rainie. Astfel, blog-urile sunt privite de utilizatori drept un hobby si nu o incercare de a se face cunoscuti la nivel international in mass-media. Doar 34% dintre utilizatori considera blogging-ul o forma de jurnalism si multi dintre ei sunt mari utilizatori de Internet.
In ciuda unei eventuale audiente vaste, din studiul Pew reiese ca 52% din utilizatorii de blog-uri declara ca publica in mare parte pentru ei. Cand au fost intrebati de principalele motive pentru care publica, 52% au afirmat ca reprezinta un mod de a se exprima creativ si doar 50% au recunoscut ca o fac pentru a se documenta si pentru a impartasi experientele personale, scrie The New York Times.
Subiectele intalnite in blog-uri sunt extrem de variate, de la stilul de viata al utilizatorului la probleme care afecteaza toata lumea. Printre alte subiecte populare sunt politica si guvernarea (11%), divertismentul (7%), sporturile (6%) si stirile de interes general si evenimentele curente (5%).
Studiul realizat de compania de cercetare a pietei Pew Internet & American Life Project a relevat faptul ca 37% dintre bloggeri utilizeaza blog-uri renumite care au de cele mai multe ori tematica politica, scrie The New York Times.
In ceea ce priveste caracteristicile principale ale blogger-ilor, 54% dintre acestia au varsta de peste 30 de ani. In plus, marea majoritate locuiesc in suburbii, o treime locuiesc in zone urbane si doar 13% in mediul rural.
La o diferentiere dupa rasa, blogger-ii americani sunt in procent de 60% de culoare alba, 11% sunt afro-americani, 19% hispanici vorbitori de limba engleza si 10% se autoidentifica drept membri ai unei alte rase, conform studiului Pew Internet & American Life Project.
Chris Anderson, editor sef al Wired, revista americana de tehnologie si cultura, a declarat ca raportul companiei de cercetare permite o mai buna intelegere a fenomenului, avand in vedere ca atat numarul de blog-uri, cat si numarul de utilizatori sunt din ce in ce mai mari.
Anderson a mai spus ca raportul Pew dovedeste in ce mod lumea blog-urilor e diferita de mass-media traditionala. "Este un subiect vast, de tip nisa", a spus el. "Este un nivel din media pe care noi, in media comerciala, nu il putem dobandi. Nisa de media este de fapt segmentul de media in centrul careia se afla o persoana si lumea blog-urilor este ultima manifestare a acesteia."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO