Business Hi-Tech

Peste 2 mil. euro din cablu TV pentru Romtelecom în 2009

26.07.2010, 23:43 43

Nextgen Communications, operator de cablu TV, net şi telefoniefixă deţinut integral de compania Romtelecom, a înregistrat anultrecut o cifră de afaceri de 1,728 mil. euro, faţă de nici 6.000 deeuro în 2008, pe fondul extinderii agresive a bazei de clienţi şi aofertei de servicii, arată datele depuse de operator la RegistrulComerţului.
Compania, aflată încă în stadiul de investiţii, a înregistrat anultrecut pierderi brute de 1,55 mil. euro, în timp ce în 2008 acestease ridicau la 287.000 de euro. Numărul mediu de angajaţi a crescutde la 28 în 2008 la 85 anul trecut, potrivit datelor de laRegistrul Comerţului.
Romtelecom a înfiinţat în 2008 NextGen pentru a putea concura curivali puternici precum RCS&RDS sau UPC de pe baze comparabile(o companie care să poată acţiona rapid şi care să aibă o structurăde costuri mai eficientă).
Având în vedere că NextGen a început să cumpere agresiv reţele maimici de cablu şi internet, a căror integrare nu a fost finalizatăîn 2009, este foarte posibil ca businessul companiei să fi fostmult mai mare de
1,7 mil. euro.
Spre exemplu, compania New Com, de la care Romtelecom a preluat în2009 prin două tranzacţii peste 70% dintre clienţi (100.000 deabonaţi), a înregistrat anul trecut afaceri de
9,73 mil. euro. New Com, care a ieşit de pe piaţă prin vânzareaîntregii baze de clienţi către NextGen şi RCS&RDS, a acumulatîn 2009 pierderi brute de
4,4 mil. euro. Achiziţia New Com de către NextGen, perfectată îndecembrie 2009 şi care a avut o valoare de 6,3 mil. dolari, a fostaprobată de Consiliul Concurenţei doar în mai 2010.
De la achiziţia activelor New Com, NextGen mai cumpărase până lajumătatea anului curent peste 60.000 de clienţi de la alte reţelemici, astfel că în acest moment compania are o bază de peste160.000 de abonamente pentru serviciile de cablu TV, internet şitelefonie.
În aceste condiţii, cifra de afaceri a NextGen Communications arputea depăşi în acest an cu uşurinţă 15 milioane de euro, potrivitestimărilor ZF. De altfel, adunând veniturile NextGen pe 2009 cu70% din încasările New Com pentru acelaşi an rezultă un business deaproape 10 mil. euro, iar de la începutul anului curent baza declienţi a crescut puternic.
Extinderea NextGen este coordonată de Ovidiu Ghiman, directorexecutiv strategie şi dezvoltare al Romtelecom, care a fostanterior directorul comercial al RCS&RDS, cel mai mare rival alcompaniei controlate de grupurile OTE (Grecia) şi Deutsche Telekom(Germania).
Romtelecom este numărul doi pe piaţa de servicii de internet fix şinumărul trei pe piaţa de servicii TV.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO