Business Hi-Tech

Platforma Froopt, care comercializează fructe şi legume ecologice, a intrat în portofoliul fondului de investiţii Netopia Ventures. Froopt vizează afaceri de 500.000 euro în 2022

Felix Crişan, co-founder al NETOPIA Ventures: „Spre deosebire de alte fonduri de investiţii, pe noi ne interesează mai mult ideea şi mai ales dorinţa de a construi.”

Felix Crişan, co-founder al NETOPIA Ventures: „Spre deosebire de alte fonduri de investiţii, pe noi ne interesează mai mult ideea şi mai ales dorinţa de a construi.”

Fondul de investiţii Netopia Ventures, înfiinţat de Antonio Eram, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori din industria locală de tehnologie, a atras în portofoliu platforma Froopt, lansată în mai 2021 care comercializează fructe şi legume ecologice în zona Capitalei, arată un comunicat transmis de reprezentanţii companiei. Astfel, fondul de investiţii are în prezent în portofoliu şapte start-up-uri, precum Milluu şi Mocapp.

„(...) Spre deosebire de alte fonduri de investiţii, pe noi ne interesează mai mult ideea şi mai ales dorinţa de a construi. Investim în proiecte în care credem, în startup-uri care arată că prin viziunea lor pot oferi o inovaţie, fie că este tehnologică sau pe masă. Froopt este o companie care pune accentul pe sustenabilitate, susţine producătorii locali, iar prin spiritul antreprenorial oferă posibilitatea consumatorilor finali să aibă acces simplu şi rapid la o hrană sănătoasă”, a spus Felix Crişan, co-founder al NETOPIA Ventures. 

De asemenea, start-up-ul Froopt îşi propune să adune mici fermieri români care produc responsabil şi sustenabil şi împreună cu aceştia să le ofere clienţilor posibilitatea de a-şi achiziţiona produse alimentare sănătoase, din surse controlabile. Froopt a încheiat anul trecut, după şase luni de activitate, cu o cifră de afaceri de 140.000 de euro, iar pentru anul în curs, compania estimează venituri în valoare de peste 500.000 de euro.

„Una dintre cele mai importante direcţii strategice atunci când vorbim de activitatea Froopt este sustenabilitatea. (...) Prin lanţul scurt de aprovizionare pe care îl oferim, micii fermieri cu care colaborăm pentru furnizarea produselor se pot dezvolta organic. Faptul că am intrat în portofoliul de investiţii Netopia Ventures ne va facilita extinderea şi creşterea business-ului, menţinându-ne strategia de sustenabilitate, şi implicit a colaboratorilor şi furnizorilor noştri de fructe şi legume”, a spus Ioana Pantelimon, fondatoare a Froopt.

Froopt deţine o flotă proprie, astfel, compania pune la dispoziţia clienţilor săi livrarea a doua zi de la efectuarea comenzii. „Legumele, fructele, sau lactatele, sunt transportate în Bucureşti şi Ilfov cu vehicule ce au încorporat tehnologie pentru a controla temperatura din timpul transportului. Pentru livrarea în ţară, folosim curieratul rapid, iar coletele sunt transportate în temperatură controlată pasiv.”

Potrivit datelor Froopt, coşul mediu de cumpărături este în valoare de 215 lei pe comandă. De asemenea, 44% dintre clienţi comandă cu recurenţă de două sau trei ori în fiecare lună. Cei mai mulţi dintre aceştia sunt familii tinere cu copii, care îşi doresc o alimentaţie sănătoasă şi sunt preocupaţi de calitatea hranei pe care o consumă.

În continuare, compania are în plan extinderea sortimentelor şi către produse din carne.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO