Business Hi-Tech

Podcasterii invata sa faca si emisiuni TV

17.10.2005, 18:51 14

Podcast-urile, acele scurte emisiuni radio realizate in general de amatori si care pot fi descarcate gratuit de pe Internet, se indreapta vertiginos catre o noua era a vizualului: productiile digitale vor fi puse pe Internet si in format video, si nu doar audio, scrie presa internationala.

Pana acum, podcast-urile erau cunoscute strict drept scurte emisiuni audio digitale plasate pe Internet in format MP3. Acestea pot fi salvate in calculator sau pe playere de muzica digitala, cum ar fi popularul iPod al producatorului de echipamente electronice Apple, si apoi ascultate pe aceste echipamente. Acum insa, o data cu lansarea noului player iPod Video care va permite utilizatorilor sa urmareasca orice tip de continut video, podcast-urile vor deveni si jurnale video digitale.

Noul model iPod va oferi utilizatorilor posibilitatea de a urmari podcast-urile video care vor aparea pe Internet, dar si seriale si emisiuni de televiziune produse de profesionisti, printre care si deja celebrele "Neveste disperate" sau "Lost: Naufragiatii", scrie editia online a USA Today.

"Sunt atatea posibilitati in care anumite echipamente si tehnologii pot fi combinate pentru a crea o noutate, iar podcast-urile video reprezinta o combinatie interesanta dintre continut video, Internet si playerul video de la Apple", a precizat producatorul de podcast Soccergirl, ale carui emisiuni sunt clasate in topul primelor 40 de podcasturi pe magazinul de muzica online al Apple, iTunes.

De aceasta parere par a fi majoritatea amatorilor care au inceput deja sa puna deoparte emisiunile radio pentru a produce podcast-uri video, cu toate ca playerul de muzica digitala iPod Video nu a aparut inca pe piata. Lansarea in magazine este planificata pentru aceasta saptamana, scrie presa internationala.

"Noul player va permite ascultatorilor mei fideli, care sunt la curent cu podcast-urile mele in fiecare zi, sa urmareasca la fel de usor si emisiunile video digitale pe care le voi publica pe Internet", a explicat un producator amator de podcast-uri care a dorit sa-si pastreze anonimitatea.

Podcast-urile au inceput sa fie din ce in ce mai populare, mai ales ca, utilizatorii au si ei posibilitatea de a crea propriile emisiuni si a le publica pe Internet, facandu-se astfel cunoscuti in toata lumea si deci, devenind jurnalisti radio din fata propriului calculator. Emisiunile video digitale reprezinta o oportunitate pentru a transmite mesaje mult mai importante care sa aiba impact mai mare asupra utilizatorilor, sunt de parere unii podcasteri.

Cu toate acestea, mai este cale lunga pana cand podcast-urile video vor lua amploare si vor castiga interesul amatorilor, intrucat pentru a crea emisiunile video acestia au nevoie de experienta si de resurse financiare, care in general lipsesc la inceput, este de parere Rafat Ali, analist media si detinatorul www.paidcontent.org, site care se ocupa cu organizarea si contabilizarea continutului digital online.

"Sa produci continut video interesant este destul de dificil", este de parere acesta.

"Iar podcast-urile video presupun mult mai multa munca decat emisiunile radio digitale, calitatea imaginilor trebuie sa fie impecabila, iar pentru asta este nevoie de bani", a mai spus el.

Insa, pana la aparitia primelor podcast-uri video si pana la popularizarea fenomenului, viitorii posesori de iPod Video vor avea posibilitatea sa descarce de pe Internet emisiuni si seriale si orice alt tip de continut video pus la dispozitia lor pe magazinul de muzica online iTunes.

Pentru a oferi aceste emisiuni, Apple a incheiat un parteneriat cu Disney, in urma caruia clientii companiei vor putea cumpara pentru 2 dolari (1,66 euro) episoade ale unor seriale sau emisiuni de televiziune cunoscute, a precizat Steve Jobs, directorul executiv al Apple.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO