Business Hi-Tech

Quigo Technologies fura din vechii clienti de publicitate ai Google

Quigo Technologies fura din vechii clienti de publicitate ai Google
22.10.2007, 14:49 16

Vivek Shah, presedintele diviziei Fortune/Money din cadrul grupului Time, a petrecut sase luni pentru a evalua daca Google, Yahoo! sau Microsoft i-ar putea atrage pe cumparatorii de publicitate catre site-ul publicatiei. In final, nu a ales niciuna din cele trei companii.
In schimb, in luna iunie a acestui an, Shah a acordat un contract pe trei ani, in valoare de 100 mil. dolari (70,5 mil. euro), companiei Quigo Technologies, care va gestiona spatiile publicitare a peste 15 site-uri ale grupului, inclusiv CNNMoney.com si People.com, scrie International Herald Tribune.
Analistii considera ca Google, in prezent liderul pietei publicitatii online, evaluata la 40,6 mld. dolari (28,6 mld. euro), incepe sa dea semne de vulnerabilitate. Compania a exploatat licitatiile pentru mesaje publicitare contextuale, in cadrul carora compania care plateste cel mai mare pret ar putea ajunge pe un site de stiri foarte accesat, precum New York Times, iar firma care ofera cel mai putin are sansele de a fi promovata pe un blog obscur. Insa, nici unul din acesti doi cumparatori de publicitate nu stiu in avans unde vor fi afisate reclamele lor.
Quigo, fondata in 2001, are o abordare diferita, axandu-se pe publisherii cunoscuti precum Time, EPSN, Slate si aranjand contracte care permit companiilor sa specifice pe ce pagini doresc sa apara reclamele. Desi Google ofera de curand un model similar de publicitate, Quigo ar putea fi in avantaj, deoarece este pionierul acestei tehnologii.
Sistemul utilizat de companie permite publisherilor sa vanda reclame direct, folosind propria forta de vanzari. "S-au adaptat la ceea ce doream sa realizam", a declarat Shah, care a fost responsabil de divizia de publishing digital a publicatiei Time.
Nivelul de crestere al vanzarilor Google a inregistrat o incetinere in al doilea trimestru, scazand de la 77% la 58% fata de perioada similara a anului trecut. Desi compania comercializeaza reclame integrate in clipurile video de pe YouTube sau reclame adaptate special pentru ecranul telefoanelor mobile, aceste initiative inca nu pot genera aceleasi cresteri ale veniturilor inregistrate de businessul de baza.
"Profitabilitatea Google depinde mult de felul in care evolueaza anumite segmente ale businessului companiei", a declarat Kevin Landis, chief investment officer al Firsthand Capital Management. El a precizat ca nu si-a majorat numarul de actiuni pe care le detine la Google, in mare parte datorita dependentei firmei fata de publicitatea contextuala ce insoteste rezultatele unei interogari pe internet.
Vanzarile Quigo se vor dubla anul viitor, potrivit estimarilor directorului executiv Michael Yavonditte, care nu a dorit sa precizeze insa o valoare aproximativa. El a adaugat ca toti clientii companiei sunt fosti utilizatori ai serviciilor oferite de Yahoo! si Google.
Jennifer Lee, purtatorul de cuvant al Slate, revista online editata de Washington Post, a confirmat faptul ca publicatia a optat pentru programul AdSonar al Quigo dupa ce a renuntat la serviciile Google. "Am gasit o nisa de piata si o modalitate de a castiga pe seama altora", a spus Yavonditte.
Printre companiile care sustin Quigo se numara divizia de investitii Steamboat Ventures a Walt Disney si Insitutional Venture Partners, un fond care sustine si compania americana TiVo, care produce aparate video digitale.
Potrivit firmei de cercetare eMarketer, ritmul de crestere al publicitatii contextuale va ajunge la 13% in 2011, in scadere fata de nivelul de 32% inregistrat anul trecut. Cheltuielile pe segmentul pietei care include si publicitate video se vor mari de la an la an in urmatorii patru ani, au precizat analistii de la eMarketer, fara a oferi insa o valoare exacta. Piata publicitatii online a fost marcata de numeroase achizitii in ultimele luni, principalii actori fiind Google, detinatorul celui mai popular motor de cautare de pe internet, si Microsoft, cel mai mare producator software din lume.
In luna aprilie a acestui an, Google a achizitionat firma de publicitate DoubleClick pentru 3,1 mld. dolari (2,29 mld. dolari), in timp ce Microsoft a platit 6 mld. dolari (4,38 mld. euro) pentru aQuantive.
Daca va fi aprobata de catre autoritatile de reglementare, achizitia DoubleClick va mari considerabil numarul de clienti de publicitate ai Google si ii va permite companiei sa intre pe segmentul reclamelor grafice, dominat de Yahoo!.
Alti rivali ai Google, precum EyeWonder si PointRoll, se specializeaza in reclame video si reclame grafice animate, care cresc din ce in ce mai mult in popularitate.
PointRoll colaboreaza anul acesta cu divizia AOL a Time Warner pentru a implementa continut video in reclamele online, in timp ce EyeWonder a raportat o crestere de aproximativ 600% a vanzarilor in ultimii doi ani.
John Vincent, directorul executiv al companiei, a precizat ca ascensiunea a fost sustinuta de cererea ridicata pentru reclame video din partea unor clienti precum Apple si HBO (Time Warner).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO