Business Hi-Tech

Razboiul camerelor foto se poarta in zona de lux

21.02.2006, 20:25 12

Confruntati cu o competitie dura pe piata camerelor digitale mai ieftine, tot mai multi producatori traditionali de aparate foto au inceput sa se reorienteze catre un segment de piata cu o profitabilitate ridicata: camerele foto digitale cu performante mai bune si preturi pe masura.

Din aceasta categorie fac parte si camerele "digital single-lens reflex", asa-numitele D-SLR, care le-au atras atentia nou-venitilor pe piata, companii cu greutate in IT&C, chiar daca nu cu traditie atat de indelungata pe piata foto.

De pilda, Sony, Panasonic si Samsung sunt asteptate sa-si anunte, saptamana viitoare, la expozitia anuala din Orlando a Photo Marketing Associations International, planurile de a intra in zona de varf a industriei foto. Decizie care, o data transpusa in realitate, ar putea compromite incercarea multor branduri venerabile de a supravietui in aceasta afacere, sustin analisti citati de presa internationala.

"Aveam o viata stabila in afacerea cu camere foto", admite Ned Bunnell, director de marketing la Pentax Imaging. "Dar daca privim la ceea ce s-a intamplat in industria PC-urilor, cred ca e logic sa avem de-a face cu acelasi tip de consolidare si in industria noastra", afirma Bunnell, explicand astfel decizia radicala a Konica Minolta de a renunta complet la afacerile foto, vanzand catre Sony o buna parte din tehnologiile sale.

Perioada linistita e insa acum istorie. Sony a urcat deja pe locul trei in topul vanzarilor de camere digitale din SUA, cu o cota de 15,8% din piata, dupa Canon si Kodak, care detin, potrivit companiei Current Analysis, 17,2%, respectiv 16,9% din piata. Iar, pe masura ce competitia devine mai stransa, activitatea companiilor de profil devine fundamental diferita, astfel ca e greu de imaginat ca acum cineva isi mai permite luxul de a innoi o gama de produse de numai sase ori in cinci decenii, asa cum a procedat Nikon cu camerelor sale de top, din seria F.

Nici jucatorii mai mici nu vor sa ramana in urma: Pentax si Olympus s-au aliat cu alte companii de electronice. Pentax produce o camera D-SLR sub marca Samsung si ii furnizeaza producatorului coreean lentile. Olympus si compania-mama a Panasonic, Matsushita Electric, si-au unit de asemenea fortele, chiar daca n-au anuntat inca nici un produs.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO