Business Hi-Tech

Reclamele de la televizor se muta pe telefonul mobil, in varianta scurta

17.01.2006, 20:23 18

Rar se intampla ca o emisiune sau un film de la televizor sa nu fie intrerupte de reclame. Este insa foarte posibil ca intr-un viitor apropiat publicitatea sa va gaseasca nu doar acasa, in fata televizorului, ci si pe strada, pe telefonul mobil.

Tendinta care a acaparat interesul mai multor companii de marketing si publicitate este de a aduce reclamele in format video tocmai pe micul ecran al telefoanelor mobile, scrie The New York Times. Evident, intr-o varianta mai scurta insa, de circa trei secunde.

Astfel, clipurile publicitare in format video sau audio, dar si reclamele sub forma de bannere, imagini sau mesaje text pentru telefonul mobil, fac parte dintr-o strategie prin care publicitatea sa fie din ce in ce mai personalizata si pe gustul utilizatorilor.

Multe dintre marile companii, printre care si Microsoft sau Pepsi, s-au inghesuit sa vina pe telefoanele mobile ale utilizatorilor cu diferite reclame. Motivul? Piata mondiala a publicitatii pe telefoanele mobile, care a generat anul trecut venituri de 45 mil. $ (aproximativ 37 mil. euro), va creste la 1,26 mld. $ (1,03 mld. euro) pana in 2009, conform lui Roger Entner, analist pe domeniul telecomunicatiilor in cadrul companiei de cercetare Ovum.

Practic, companiile de publicitate au in plan sa profite de faptul ca tot mai multe telefoane din lume dispun de GPS (global positioning system - prin care poate fi determinata pozitia pe glob a posesorului terminalului), care le ofera posibilitatea sa trimita reclame numai in functie de locul unde se afla utilizatorul. Spre exemplu, daca acesta se afla intr-un anumit oras din lume, reclamele pe care le va primi vor fi strict legate de magazinele sau companiile din acel oras, care se afla in imediata sa apropiere, scrie The New York Times.

"Publicitatea pe telefoanele mobile ar putea fi pestisorul de aur pe care l-am cautat in domeniu de mult timp", este de parere Laura Marriott, director executiv in cadrul Mobile Marketing Association (MMA), asociatie formata din mai multi operatori de telefonie mobila, companii de publicitate si companii IT.

Cu toate acestea, publicitatea pe telefoanele mobile ridica destul de multe probleme, sustin specialistii in domeniu. Cea mai importanta ar fi aceea ca reclamele ar putea invada micile ecrane ale unui echipament extrem de utilizat, telefonul mobil, asa cum s-a intamplat si cu panourile, cladirile sau autobuzele complet acoperite de reclame, fara sa se stie insa daca utilizatorii doresc acest lucru, scrie The New York Times.

Totodata, operatorii de servicii de telefonie mobila risca sa-si piarda din clienti, intrucat este ilegal sa vanda sau sa ofere companiilor de publicitate informatii personale si numere de telefon ale abonatilor, scrie publicatia americana.

Este totusi inca destul de devreme pentru astfel de probleme, mai spun specialistii, intrucat o mare parte din reclamele adaptate sa "incapa" pe micul ecran al unui telefon mobil sunt inca rudimentare, rezumate la nivel de simple SMS-uri cu oferte promotionale, iar marile campanii care contin "tot tacamul" publicitar sunt deocamdata destul de putine, relateaza The New York Times.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO